ad

Genre: Drama

Geregisseerd door: Antonio Tibaldi

Met onder meer: John Savage, Ryan Phillippe en Nastassja Kinski

Over Little Boy Blue

Ray West (John Savage) diende ooit zijn land in de oorlog in Vietnam en is de dominante vader van een gezin. Hij heeft zijn gewelddadige verleden niet achter zich kunnen laten en draagt een geheim met zich mee dat het daglicht absoluut niet kan verdragen. Zijn oudste zoon Jimmy (Ryan Phillippe) wil aan zijn stalen greep ontsnappen. Zijn enige kans is het ontrafelen van het mysterie. Daarbij komt hulp uit onverwachte hoek.

image

Doris Knight

Traci / Jimmy's girlfriend

Andy Berg

Mark-Jimm / Danny's son

Doris / Young

avatar van ags50

ags50

Sterke rol van Ryan Phillippe die, net als in andere films, ook hier niet benauwd is zijn blote billen in beeld te brengen (mooie alliteratie, nietwaar?). Het thema incest (moeder met zoon) is interessant verwerkt. Zwak vond ik de oorzaak (weer eens) te leggen bij de Vietnam-oorlog. Zou een halve ster méér gegeven hebben als de film in breedbeeld was opgenomen.

avatar van cynny89

cynny89

deze film wil ik echt een keer zien! ik zoek de film al jaren maar kan hem nergens vinden

gauke

Goed bedacht, provocerend, duister, onheilspellend en ook wel indrukwekkend drama over een desastreuze familie met een voor mij verrassend plot. Sterk geacteerd (vooral bij jonge kinderen vind ik dat zo knap).