Life in a... Metro (2007)

Alternatieve titel: Metro

India
Romantiek

geregisseerd door Anurag Basu
met Shiney Ahuja, Sharman Joshi en Irrfan Khan

Rahul woont in Mumbai tijdelijk in een appartement van zijn oom, dat hij met enige regelmaat door vrienden en bekenden laat gebruiken voor buitenechtelijke uitstapjes. Een daarvan is zijn baas Ranjeet. Shikha, de mooie vrouw van Ranjeet, zit gevangen in een ongelukkig huwelijk. Op een dag loopt zij Akash tegen het lijf. Shikha’s zuster Shruti is wanhopig op zoek naar een levenspartner, net als Monty met wie zij via een datingbureau een afspraak heeft. De oude Shivani hoort dat haar jeugdliefde Amol na een langdurig verblijf in Amerika terugkomt naar Mumbai.

lijkt me een goede film ga men zeker kijken

Gelikt, romantisch drama over diverse liefdesrelaties in het hedendaagse, moderne India. Fraai gefilmd en daarnaast voorzien van een lekkere soundtrack met muziek van Pritam. Minpuntje: als je getrouwd bent met een oogverblindende vrouw als Shilpa Shetty, dan ga je toch niet op zoek naar een ander. Dat gelooft toch geen mens.