Çiplak Vatandas (1985)

Turkije
Drama / Komedie

geregisseerd door Basar Sabuncu
met Sener Sen, Candan Sabuncu en Nilgün Akçaoglu

Ibrahim is gelukkig getrouwd en heeft 4 kinderen. Zijn ambtenarensalaris alleen is echter niet voldoende om zijn gezin te onderhouden. Daarom neemt hij verschillende bijbaantjes en gaat dag en nacht werken. Op een gegeven kan hij niet meer tegen de hevige werkdruk en gaat er een steekje bij hem los. Hij kleed zich volledig uit en rent poedelnaakt de straat op. Wanneer deze actie in het nieuws komt, wordt hij ontdekt door een reclamebedrijf. Deze biedt hem een lucratief contract aan en van de ene op de andere dag is Ibrahim de nieuwe ster in Turkije.