Wooly Boys (2001)

Alternatieve titel: The Beasty Boy

geregisseerd door Leszek Burzynski
met Peter Fonda, Kris Kristofferson en Adam Stradlin

Stoney (Peter Fonda) is een oude, kribbige rancher wiens gezondheid hem de laatste tijd ernstig in de steek laat. Omdat Stoney te eigenwijs is om naar de dokter te gaan, lokt zijn dochter hem naar de grote stad, waar hij in het ziekenhuis wordt 'vastgehouden' voor onderzoek. Wanneer zijn beste vriend Shuck (Kris Kristofferson) dit hoort, onderneemt hij een moedige poging om Stoney uit het ziekenhuis te gaan bevrijden. Samen met Stoney's kleinzoon, de computer nerd Charles, gaan de twee oude cowboys er in een gestolen lijkwagen vandoor. Al snel zet de FBI de achtervolging in...

neo (crew)
Kristofferson loopt weer eens mank hoor. Maar ok, de film is erg leuk met twee goeie rollen van oude rotten uit het vak en let ook op Joseph Mazzello (Tim uit Jurassic Park). 3 sterren

james.dean
goede komedie met P.Fonda Kristofferson, de twee oude vrienden die elkaar door dik en dun steunen. Er zit ook wel een beetje drama in wat het meer een speelfilm maakt, er wordt goed geacteerd tot op en paar kleine puntjes van Joseph Mazzello, die aftoe niet helemaal overtuigde. met deze film zal je zeker een leuke anderhalf uur hebben. Zoals, wanneer ze de lijkenwagen pikken,en even later de bestuurder halfnaakt met een fles sterke drank + lijk dumpen langs de weg. En als de politie hem dan met het lijk vindt, ziet het er erg grappig uit. Zoals de rest van de film er ook goed uitziet met veel leuke scene's.

avatar van xenne
vrij aardig komisch drama, vooral met dank aan de 2 oudjes van dienst - die goed op dreef zijn en zorgen voor leuke situaties/dialogen ... 't verhaal is ook niet onaardig, soms wat cliché ... krijgt een vette 2½

Heel aardig en hier en daar ook wel ontroerend. Ik mag dat wel, twee van die eigenwijze oude mannen die op een eigen manier willen leven en sterven. De rol van de FBI is hier onzin maar toch wat mij betreft een zeer ruime voldoende, dus een dikke 3,5***

avatar van Rmie
Tja

Een halve punt voor the catering. Ik heb diep bewondering voor die mensen.