The Big Sleep (1978)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Michael Winner
met Robert Mitchum, Sarah Miles en Richard Boone

Philip Marlowe bezoekt Engeland om een onderzoek te starten in de Britse upper class. In opdracht van een zieke oorlogsveteraan moet de detective een afperser opsporen, die de beide dochters van de ex-generaal belaagt. Marlowe kan bewijzen dat de reeds lang vermiste schoonzoon van de man werd vermoord.

Kijk het origineel.

avatar van petey
dito.

avatar van Ramon K
Gisteren een kwartiertje op de Duitser meegepikt. Pijnlijke remake. Ik begin er nooit meer aan.

avatar van The One Ring
Was Mitchum in 1978 niet wat te oud voor deze rol? De poster geeft het gevoel dat Marlowe hier een stokoude detective is.

avatar van Quentin
Onnodige remake, maar de uitvoering is alleraardigst. Dat ligt grotendeels aan Mitchum, een acteur die altijd plezierig is om aan te zien. Verder is de ruwe benadering van Winner ook best interessant, maar staat deze versie natuurlijk mijlenver van het origineel af.

avatar van 606
Zit goed in elkaar snap ook de lage score niet.
Maar wat was Steward oud zeg in deze film kende hem zowat niet terug.
Overige acteerwerk was goed.

3,5 ster