All about Anna (2005)

Denemarken
Romantiek / Erotiek

geregisseerd door Jessica Nilsson
met Gry Bay, Mark Stevens en Eileen Daly

Anna is een moderne, onafhankelijke meid, die leeft voor de lol en zich afzijdig houdt van serieuze relaties. Ze neemt haar intrek in een nieuw appartement met huisgenote Camilla, die haar seksuele en wilde levensvisie deelt. Maar dan staat er opeens een ex-vriendje van vroeger voor de deur, die Anna ooit eens gedumpt heeft. Anna komt in de verleiding om iets met hem te beginnen.

avatar van narva77
Creatieve titel zeg (All About Eve, All about my mother)

Volgens Trivia op IMDB:

To achieve a realism beyond even Dogme95, the location used for Anna's apartment in the film is actually Gry Bay's own apartment in downtown Copenhagen. The steamy sex scene between Gry Bay and Thomas Raft, which opens the film, was staged in front of a huge window and witnessed by astonished neighbors while traffic and everyday life passed by on the busy city street outside. One particularly amazed observer was Thure Lindhardt, Gry Bay's co-star in the comedy Slim Slam Slum (2002), who happens to live in the building opposite hers.

Klinkt een beetje als Theo van Gogh's "Interview", die ook geschoten werd in Katja Schuurman's appartement. Alleen dan iets extremer

Net gezien en een nogal dom verhaal met heel veel sex. Sex overal en een beetje een film die gemaakt is om veel sex te laten zien. Boeit niet en acteer werk ik ook niet al te best. Op sites als rare-licensed-dvd's (ofzoiets uit mijn hoofd) schijnt deze film een zeldzame collectors item te zijn. Dat zal niet om de kwaliteit zijn maar waarschijnlijk om de blote scenes van de blonde dame.

Ik vond het gewoon een matige porno film.

Al met al (ondanks de vele sex dat er in voor komt) toch een aardige film die z'n 4 sterren wel waard is..

Redelijke film. Inderdaad veel sex maar dat stoorde mij niet. Aardig verhaal. Verwacht geen hoogstaande film. Gewoon een aardige tussendoor film.

avatar van glimlicht
Ik verwachte een interessante low-budget film,,
maar dit was echt zo waardeloos...

Gewoon een porno film.

avatar van decicco
Slappe film. Komt meer sex in voor dan wat anders en er zit niet eens een goedlopend verhaal in deze film. Sex scenes waren wel vrij goed in beeld gebracht hehe.

avatar van blurp194
Waardeloze troep.

Onopwindende sex, lelijke beelden, volstrekt oninteressante karakters en een flutverhaaltje. Geen porno en geen film, niet arty-farty genoeg om op dat front iets te melden te hebben. Dan blijft er niet zoveel over.

Alleen te harden als je heel, heel erg gecharmeerd bent van de verschijning van Gry Bay. Mwah.

avatar van mjk87
Nogal saai, al zitten er een aantal losse stukjes in die het kijken waard zijn (en dan bedoel ik niet de seks, want die is nergens bijzonder in beeld gebracht). Wel een paar stukjes met muziek en een enkele scène met leuk kleurgebruik. Maar evenvaak ziet de film er spuuglelijk uit en is de film nauwelijks uit te zitten. Daarnaast slecht acteerwerk, soms een vervelende hangehouden camera en een onnodige en bijzonder matig ingesproken voice over 1,0*.

Deze goedkope Scandinavische Romantiek / Erotiek film, heeft buiten een aantal expliciete seks scenes bitter weinig te bieden.

Het verhaal (speelt zich o.a. af gedeeltelijk in Parijs) stelt geen ene ruk (leuke woordspeling bij deze film ) voor en de uitvoering is zeer povertjes. Zo is vrijwel alles lelijk in beeld gebracht en oogt het ook allemaal gemaakt te zijn voor een appel en een ei. Wat dat betreft leek het wel een soort van goedkope pornofilm. De vlakke personages in de film voegen ook weinig toe, waarbij ik wel de kanttekening moet zetten dat Gry Bay (in de rol van Anna) er wel wezen mocht. Ze ging in deze film ook best ver, want ze werd o.a. geneukt tijdens het schilderen (dat was misschien nog wel de meest kleurrijke scene in de film) en op het einde pijpt ze ook nog even anabole man Adrian Bouchet die haar tevens neukt. Qua expliciete seks ging Camilla (gespeeld door de rijpe aparte Eileen Daly met een melkachtig lichaam en lange zwarte haren) nog een stapje verder want zij wordt zelfs op een gegeven moment door anabole man Adrian Bouchet ondergespoten waarna ze moet douchen.

Ondanks dat de film maar iets van 90 minuten duurt en er veel bloot inzit, kijkt hij niet lekker weg (saai en langdradig) en heb ik ook regelmatig vooruit zitten te spoelen. Al met al gewoon een zeer matige film, die het kijken eigenlijk niet waard is.

avatar van Ste*
Absoluut broddelwerk op alle vlakken. Amateuristisch, lelijk, onmogelijk slecht geacteerd, vreselijke karakters. En de seks, tja wat moet je ermee. Echt een pornofilm is het meestal niet, maar het is ook niet echt artistiek gebracht ofzo.

Gewoon niks, enige pluspuntje is het uiterlijk van de hoofdrolspeelster.

Nou Theunissen, afgaande op je uitvoerige samenvatting heb je er toch wel (een beetje) van genoten
Had hem trouwens al een paar jaar geleden gezien. Oké, veel verhaal zit er niet in. Maar wat de seks betreft is het een compromisloze film, waar de Denen graag mee experimenteerden. Al zou ik dit geen Dogma willen noemen. Maar Lars von Trier gaat met z'n Idiots ook behoorlijk ver. Het is zoeken naar de grens van expliciete seks in mainstreamfilms. Lange tijd taboe. Maar ik vind dat wel interessant.
Wist je trouwens dat die laatste seksscène op de boot door een body double is gespeeld? Die ging zelf Gry Bay te ver. Als je goed kijkt kun je het zien.