• 8.255.608 stemmen

Geregisseerd door: John Suits

Met onder meer: Rachel Nichols, Alfie Allen en Missi Pyle

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Pandemic

"You are humanity's last stand."

In de nabije toekomst heeft een virus van epische proporties de planeet geïnfecteerd. Er zijn meer geïnfecteerden dan niet-geïnfecteerden en de mensheid verliest de grip op overleving. De enige hoop is het vinden van een remedie en de besmette mensen in quarantaine houden. Lauren is een arts die, na de val van New York, naar Los Angeles komt om een team te leiden dat niet-geïnfecteerden probeert te redden.

imageimageimage

cool

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1982 stemmen

Lijkt me best gaaf alleen ik hoop dat ik kan wennen aan de first-person materiaal. Ik heb zo'n gevoel dat, dat de toekomst in de film industrie word (bij sommige films).

avatar van Joshuakempes

Joshuakempes

Deze film had ik niet gezien het komt 1 april 2016 in de bioscoop maar het komt nog wel op internet pandemic 2016 Rachel Nichols,Alfie Allen,Missi Pyle,en Mekhi Phifer

avatar van MovieMind

MovieMind

Ben wel liefhebber van dit soort verhaallijnen, ben benieuwd!

Joshuakempes schreef:

Waarom stem je dan ?

avatar van only1ELEANOR

only1ELEANOR

606 schreef:

Waarom stem je dan ?

een "Pandemic" voorgevoels stem maar gezien zijn stemmen kan hij daar denk ik beter mee stoppen

only1ELEANOR schreef:

Dat denk ik ook

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik denk het niet, maar weet het wel zeker, dat ie er beter mee kan stoppen.

avatar van John Milton

John Milton

Kondoro schreef:

I don't think so. Dat soort dingen komt en gaat, net als 3D ooit eerder gekomen en gegaan is. Ook dat first person perspective is niet nieuw, en heeft filmisch gezien ingebakken problemen.

Hardcore Henry ga ik wel even zien als het kan omdat ik wil zien hoe het publiek reageert op zoiets, en natuurlijk wat ik er zelf van vind. Maar ik weet vrijwel zeker dat het een gimmick is die mensen zat raken. Net als found footage of shaky cam word je het na verloop van tijd meestal beu. Helemaal wanneer het uitgevoerd is door minder capabele mensen. Ik vond dit er visueel niet best uitzien, het deed me zelfs een beetje aan Asylum films denken, als ik eerlijk ben. Misschien niet heel gek.

avatar van fluppebxl

fluppebxl

Gezien op het Brussels International Fantastic Film Festival.

Helemaal niet slecht, al is ie niet altijd even verrassend, maar hij is zeer onderhoudend en de spanning is te snijden. Leuke twist ook. De first person POV is leuk, maar in hectische actiescènes werkt het helemaal niet omdat je echt geen bal ziet.

avatar van Doom4

Doom4

Geen hele slecht film, al hoewel ik groot fan ben van found footage kon ik niet wennen aan de first person perspective. Ik game ook al erg lang en toen vond ik het erg gaaf dat er een film uit kwam met fpp..zie mijn naam. Ik weet niet of dat de eerste film was maar bij die film vond ik het toch wel wat lekkerder werken dan deze. Voor de rest vond ik de film op bepaalde momenten ook wel spannend met een beetje gore alleen ik vond de mensen irritant die er op af werden gestuurd. Waarom kunnen ze nooit normaal tegen elkaar doen?, ik vond een clubje van 4 persoonlijk erg weinig en ik vond het knap dat de chauffeur door het busraam kon kijken.

avatar van tsa_tsa

tsa_tsa

Ik hou van dit genre, maar vond deze erg ongeloofwaardig..

avatar van schumacher

schumacher

Nog redelijk vermakelijk: de manier waarop het gefilmd is doet me wat denken als je de game dead island speelt .

avatar van mixmaster

mixmaster

Best een aardige film, alhoewel dit soort films al genoeg gemaakt zijn is dit toch wel een film die er mag wezen.

Maak de kamer donker en zet het geluid hard en je hebt een leuke griezel avond !!!

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Werd bij de Night of Terror zaterdagnacht niet bepaald juichend ontvangen. POV-camera onorigineel en ook inconsequent gebruikt, maar het ergste was nog dat er ontzettend veel in geouwehoerd werd. Zoveel dat we zaterdagnacht maar dingen zijn gaan roepen als 'kunnen we weer terug naar de dialoogscenes' en 'hoe voel je je hierbij?'.

avatar van broncode

broncode

Vele van dit soort films gezien en dit is niet een van de slechtste. In feite had ik af en toe het idee dat ik naar een parodie zat te kijken.

Vooral omdat d'r de nadruk op werd gelegd dat ze naar de zombies moest kijken zoals in een game.

Daarnaast was het natuurlijk qua cgi bedroevend gesteld omdat het budget volgens mij niet groter was dan een tv productie.

avatar van SimonV

SimonV

Ik ben afgehaakt. POV-gefilmd houd ik niet zo van - al was de afwisseling in het begin juist wel verfrissend. Erg slechte CGI heeft me op de stop-knop doen drukken.

avatar van Leno

Leno

Het POV gegeven voegt helemaal niets toe en klopt hier en daar ook helemaal niet. Er wordt voornamelijk veel gepraat, spannend wordt het eigenlijk nergens. Als de karakters dan nog enigszins interessant waren, maar dat is niet het geval.

avatar van blurp194

blurp194

Ik vond het best een redelijk filmpje, hier en daar lekker lomp en met een voor zover ik zie redelijk originele benadering van het zombie epidemie genre. De first person stijl is wel wat irritant af en toe, dat zeker wel, maar ondanks of heel misschien ook dankzij dat vond ik het toch ook best redelijk spannend worden. Wel ietwat rekening houdend met het lage budget, want een bijzondere of goede film is het zeker ook weer niet. Het einde is dan wel weer goed gevonden.

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Wat een toffe zombie film is dit geworden.

Doom had maar een klein stukje first person camera werk.

Deze film veel meer ongeveer 70 procent in eerstepersoon gefilmd.

En het werkt wel,ik zat al snel in de film,het verhaal neemt spannende wendingen.

Bij het uitgaan van het laatste beeld moest ik zelfs een traantje wegpinken.

Conclusie een dijk van een zombie slasher met een eigen smoel.

avatar van SillyBilly23

SillyBilly23

Wat was dit... Het begin is nog redelijk maar bij die eerste actiescène had ik snel door dat ik dit geen anderhalf uur zou volhouden. Ik kan wel wat verdragen maar dit beeld leek nergens op. Fast forwarden dan maar... De film doet idd aan een aantal games denken en diezelfde games hebben nog een beter verhaal soms. Pluspunt is de hoeveelheid aan actie en gore maar dit wordt een groot stuk tenietgedaan door de shaky cam. Verder weinig origineel of memorabel. Ook het einde kon me niet boeien. Geef mij dan maar Rec of TWD

avatar van m1701

m1701

verhaal had beter uitgewerkt kunnen worden.

Had af en toe het gevoel alsof ik in een videogame zat....

Leuk voor een x meer niet

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van N23

N23

Bijzonder verrast door deze film. Zeker voor de mensen die van zombiefilms houden is deze film een aanrader. Deed ergens ook denken aan REC, al vond ik die persoonlijk beter. Pandemic is redelijk fast forward en verteld over een reddingsactie in de zombie-apocalyps. Niet meer, niet minder. En het verteld het verhaal goed genoeg voor een voldoende.

avatar van principal2000

principal2000

Ai, dit is echt ouderwets slecht. Niets positief te melden over deze creatie.

avatar van Noodless

Noodless

Best wel een aardige film dankzij de first person perspective en het strakke tempo van het verhaal. Er valt genoeg te beleven en er zitten een paar geslaagde scènes in de film wat betreft de gore. Ondanks de snelle camerabewegingen zijn de actiescènes toch vaak overzichtelijk. Het slot weet de kijker ook te verrassen. Al heel wat slechter gezien in zijn genre. 6,5/10

avatar van danuz

danuz

Overbodig.

Pandemic is vooral bijster onorigineel. John Suits probeert de film nog enigszins interessant te maken door te kiezen voor het first person perspectief. Alhoewel het nog redelijk dynamisch oogt (het is dan ook niet 100% stijlvast), is het allemaal bijzonder voorspelbaar en ongeïnspireerd..

O, wel een piepklein applausje voor de gore hier en daar!

avatar van danuz

danuz

Deze poster trouwens? Heeft niets met de film te maken..

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Was enorm gecharmeerd van Suits' The Scribbler (2014) en ook hier ligt wel weer een aardige basis voor het betere genrewerk, al duikt hij hier in een overvol subgenre. De 'gimmick' is ditmaal dat alles first person is gefilmd, wisselend van perspectief tussen alle personages in de film. Daarmee is niet gezegd dat het er als een home-video (shaky, verhullend) is gefilmd -integendeel- maar je bent als kijker wel continue het aanspreekpunt. Een interessant experimentje, maar buiten dat weet het weinig boeiends neer te zetten. Horkerig geacteerd met veel loze en standaard lines. Buiten wat energieke actiescenes valt er ook maar barweinig te beleven. Komt dan toch een beetje budget -maar vooral creativiteit- tekort om er een non-stop achtbaanrit a la Hardcore Henry (2015) van te maken.

avatar van Daan258

Daan258

Tuurlijk, bij dit soort films weet je dat het beeld nogal vlug en shaky kan zijn. Maar bij momenten was het hier toch wel een beetje to much.

Geen bijzonder werkje maar voor tussendoor prima te doen.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Vreselijke slechte film. Echt niet gaan kijken. Wat een slap verhaal en personages. Gelijk de prullenbak ingegooid. Je ziet aan alles dat dit gewoon een prullaria is.