Little Lord Fauntleroy (1921)

geregisseerd door Alfred E. Green en Jack Pickford
met Mary Pickford, Claude Gillingwater en Joseph J. Dowling

Cedric Fauntleroy groeit op in New York City onder bedroevende omstandigheden. Zijn overleden vader was de zoon van graaf van Dorincourt, maar de oude graaf heeft het huwelijk van zijn zoon met Cedrics moeder nooit erkent, omdat hij dacht dat zij alleen maar achter het familiefortuin aan zat. Toch, als de graaf hoort van de armoe van Cedric en zijn moeder, realiseert hij zich dat zijn kleinzoon de erfgenaam van zijn graafschap zal zijn, en laat hij hem uit Amerika terughalen naar Engeland. Maar dan klopt er andere jongen aan die zegt de enige rechtmatige erfgenaam te zijn.

avatar van matthijs_013
Redelijke film. Duurde te lang voor een zwak verhaal