Tempo di Uccidere (1989)

Italië / Frankrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Giuliano Montaldo
met Nicolas Cage, Ricky Tognazzi en Patrice-Flora Praxo

Afrika tijdens de Eerste Wereldoorlog. Een soldaat verkracht een Afrikaans meisje. Onbestraft kan hij hier mee leven totdat hij erachter komt dat het meisje misschien een ziekte had.

avatar van Castor Troy
Alleen voor de Die-hard cage-fans, zoals ik.
Niet echt opwindend filmpje, vooral doordat Cage playbackt en er een italiaanse stem is ingesproken.

avatar van akira124
Niet veel aan, vooral dat italiaans was zeer irritant in deze film.

had hem voor 2 euro gekocht bij free record shop, zonde geld. Cage is naar mijn mening niet op zijn best, en dat het ingesproken is is al helemaal irritant. Film is een beetje langdradig, geen aanrader.
2 **

ook niet echt met plezier gekeken. Sommige momenten wel grappig maar naar mijn mening slecht acteerwerk van cage.
2,5 *

veron35
De film zal iig wel een goede soundtrack hebben.

Vond het een matige film met een langdradig verhaal. De film is italiaans gesproken en het lijkt erop dat de stemmen later zijn toegevoegd aan de film en dat is heel vevelend. Stemmen klinker ook veel harder dan de rest. Beeld van de film had ook beter gekund. de film lijkt ouder dan 1990. het geluid vond ik ook niet echt best. Hoewel er wel een 5.1 track op dvd staat is er van de surrounds weinig te merken. Kortom misschien dat de echte Gage fans de film geweldig vinden maar ik kom echt niet hoger dan 2*.

avatar van Nathan013
ik snap niet dat het zo laag wordt gewaardeert, want het is gewoon een degelijke film hoor!
ik vond hem wel boeiend. 3*

neo (crew)
Bij veel oudere Italiaanse films moet je nagesynchroniseerde stemmen voor lief nemen. Begrijpelijk dat mensen zich er toch aan kunnen storen, daar niet van. Denderend drama is het niet, maar het toont langzaam wel vrij mooi de gevolgen van de daden van een soldaat. De muziek van Morricone is mooi, maar raakt vooral pas op het einde als je als kijker samen met de hoofdrolspeler iets tragisch te weten komt.

Zeer povere film.

Verhaal is zeer matig, het nasynchroniseren bij tijd en wijle zeer storend en de acteerprestaties verre van briljant.

Het enige echt positieve was de filmmuziek.

1,5*.

De film duurt trouwens bij lange na niet 110 minuten.

Eigenaardige prent waarin Cage Italiaans gedubt wordt. De matigheid van de film wordt echter wel opgevangen door de mooie natuurbeelden: panorama + fauna en flora (tel eens het aantal inheemse dieren dat dat te zien is) en de muziek van Morricone.

avatar van Wauze
zo erg is t heus niet
vind mooi dat je niet weet waar de film naartoe gaat
verder geeft het een beeld van een stukje Italiaanse geschiedenis die de meesten niet kennen.
En dan kun je verder discussieren over de de kwaliteit, de rol van Cage etc....mij kon de film wel boeien.

Erg saaie film, in het begin kon met me wel een heel klein beetje boeien, maar daarna werd het naar mijn mening echt erg.

avatar van hjcool
Ik heb hem niet afgekeken omdat hij gewoon saai en slecht was! een 1

avatar van ella9084
Misschien dat de meeste andere stemmers alleen maar Hollywoodfilms kijken, met de bekende ingredienten {veel actie en 13 in een dozijn (melo)drama} , maar dit is een prima film, vind ik. Nicolas Cage laat zien dat ie ook in een filmhuis-achtige film prima uit de verf komt.

TheShadowking
Je scheert nu alle Hollywood films over 1 kam. Onbekendere films kunnen net zo goed een 13 in een dozijn concept hebben met bekende ingredienten.