Nothing in Common (1986)

geregisseerd door Garry Marshall
met Tom Hanks, Jackie Gleason en Eva Marie Saint

David Basner is een blitse, populaire reclameman. Zijn geslaagde, vaak gedurfde campagnes hebben hem een stevige reputatie en een fikse promotie opgeleverd. Zijn ambities reiken echter verder. Hij wil vennoot worden van zijn firma en de absolute top bereiken. Zijn bazen zeggen geen nee, maar vinden wel dat hij eerst nieuwe, grote klanten moet aanbrengen. Die kans krijgt hij wanneer hij door omstandigheden een afspraak kan regelen met Andrew Woolridge, directeur-eigenaar van een luchtvaartmaatschappij. Woolridges dochter Cheryl-Ann is bovendien zeer aantrekkelijk, zij het afstandelijk, nuchter en zeer zakelijk. Wie ook niets meer met elkaar gemeen hebben, zijn Davids ouders. Na 36 jaar huwelijk is ma Basner eruit getrokken en in een eigen flat gaan wonen. David, die weinig of geen aandacht meer schonk aan zijn ouders, wordt plots door hen opgeëist en met een voor hem totaal nieuwe verantwoordelijkheid geconfronteerd...

Dustyfan
Een verhaal van 13 in een dozijn.
En dan Tom Hanks.... de man komt zo nep over! Kortom: 1*

avatar van Purmerend
Het enige pluspuntje van de film vind ik de acteer prestaties van Eva Marie Saint (de moeder van Tom Hanks). Vooral als haar stem overslaat in emotionele scene's.

Ik ben die film nu aan het kijken. Best vermakelijk!

avatar van ik_ben_gilles
ik vind hem eigelijk best wel goed
(het is wel mogelijk dat dit is omdat Tom hanks in een reclamebureau werkt, en laten mijn studies nu toevallig over reclame gaan )
een 3,5

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Aardig filmpje met een uitstekende Hanks en Gleason. Met name Hanks wist mij te bekoren. Het verhaaltje gaat een klein beetje ten onder aan de plotjes-overdaad, maar e.e.a. is wel vermakelijk. Zo ook onderhoudend. Niet bijster origineel en ook geen echt vuurwerk, maar wel een voldoende.

avatar van tommykonijn
Nothing in Common had ik hier al een tijdje liggen. Gisteravond- en vanmorgen dan toch maar bekeken. De film is niet altijd even leuk, en soms is het best wel flauw. De grappen zijn ook niet zo heel erg geweldig. Tom Hanks doet het leuk (zoals bijna altijd wel). Jackie Gleason kende ik niet, evenals Eva Marie Saint maar ook zij waren leuk in hun rol. Toch komt de film nou niet heel erg leuk op mij over. Dit kwam voornamelijk door het verhaal dat eigenlijk soms een beetje inhoudloos was in mijn ogen. De eerste helft van de film is echt niet leuk, ik heb hierin dan ook niet gelachen. De tweede helft is een stuk beter. Voornamelijk op het laatste waarin David zorg heeft voor zijn vader.

Het is dus jammer dat de eerste helft zo slecht op mij overkwam, als de tweede helft namelijk net zo was geweest zou hij misschien op 3 sterren zijn uitgekomen. Voor nu geef ik hem: