Anna Christie (1931)

Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Jacques Feyder
met Greta Garbo, Theo Shall en Hans Junkermann

De oude zeeman Chris Christofferson (Hans Junkermann) kijkt verwachtingsvol uit naar de aankomst van zijn volwassen dochter Anna (Greta Garbo), wie hij op vijfjarige leeftijd heeft achter gelaten bij een gezin in Minnesota en sindsdien niet meer gezien heeft. Hij verwacht dat ze een respectabele, werkende jonge vrouw is geworden. Wanneer Anna eindelijk arriveert, blijkt dat ze een hard leven aan de rafels van de maatschappij achter de rug heeft en dat haar levenslust vrijwel verdwenen is. Anna wordt verliefd op een jonge zeeman, die door haar vader gered is.