• 8.227.981 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Robert Markowitz

Met onder meer: Mira Sorvino, Toby Stephens en Paul Rudd

Over The Great Gatsby

Vierde filmversie over Nick Carraway, een jongeman die onder de indruk raakt van het luxueuze leventje van zijn landheer Jay Gatsby. Nick raakt steeds meer betrokken in het leven van Gatsby, dat louter bestaat uit obsessief gedrag en tragedie.

image

👍
👎

avatar van Esset

Esset

Wel aardige amerikaanse productie. Gebaseerd op het gelijknamige boek van J. Scott Fitzgerald, biedt deze filmvertaling helaas erg veel clichés. Positief is het tijdsbeeld. Komt volgens mij erg goed tot uitdrukking. Maar geen topper, blijkt misschien ook uit het feit dat nog niemand hier gepost heeft...

avatar van Big_boi

Big_boi

niet echt 1 van mijn soort films,maar ik ben enorm blij dat ik hem toch heb gezien.

paul rudd doet het trouwens heel goed in deze film

avatar van wendyvortex

wendyvortex

In de herziening!

Klassieker van J. Scott Fitzgerald in goede verfilming.

Maakte de eerste keer een verpletterende indruk, maar dat zal aan de kwaliteiten van het verhaal liggen.

Filmisch keurig, maar wat sobertjes.

Later dit jaar een nieuwe versie door Baz Luhrmann.