El Sueño de una Noche de San Juan (2005)

Alternatieve titel: Midsummer Dream

Spanje / Portugal
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Ángel de la Cruz en Manolo Gómez
met de stemmen van Gabino Diego, Pedro Abrunhosa en Rita Blanco

In deze animatie naar een verhaal van Shakespeare dingen Demetrius en Lysander beide naar de hand van Hermia, maar Hermia wil alleen Lysander, echter Hermia's vader wil Demetrius als schoonzoon. Dan is er nog Helena, die op haar beurt verliefd is op Demetrius die haar liefde niet beantwoordt. Deze vier belanden in het betoverde bos waar de elvenkoning en -koningin in een conflict geraakt zijn.

Draait sinds deze week hier in Almere in de bios.
Ondanks de (tot nu toe) twee lage stemmen, ben ik toch vrij benieuwd naar deze productie.

De trailer ziet er in ieder geval leuk uit:
(Daar kun je de trailer bekijken)

Kaffeefiltjer
Vanaf vandaag ook in de Belgische cinema's,
maar blijkbaar weinig marketing rond deze film...

heb hem vandaag gezien vind het voor de kinderen een superfilm

avatar van animalkrullie
mooie animaties en de vlaamse stemmen hebben iets grappigs, voor de kinderen een vermakelijke film

een slechte beschrijving van moviemeter.
Van de film die ik zag is het verhaal waar het om draait toch wel anders.

Geen hoogstandje maar mooi gemaakte aardige film.