King of the Lost World (2005)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Leigh Scott
met Bruce Boxleitner, Steve Railsback en Rhett Giles

Wanneer een passagiersvliegtuig midden in het Amazonegebied crasht, zijn er slechts enkele overlevenden. Net bekomen van de vliegramp wacht hen een volgende catastrofe. Terecht gekomen in een totaal onbekende wereld, staan ze tussen enorme wezens, waaronder gigantische schorpioenen, draken en de koning van dit dierenrijk, een reuzengorilla. De vliegramp overleven lijkt ineens een peulenschil met wat hen nu te wachten staat. Een avontuur dat ze nooit zullen vergeten...

avatar van javaboy
weinig geld gekost deze film, waarschijnlijk in 1 dag opgenomen

PeterIsDopie
het zal wel een meelifter zijn van de kingkongrage momenteel. Maarja alleen de poster doet mij al afschrikken.

Excuses? "The epic story that inspired King Kong and Jurassic Park"? Vice versa me dunkt, en anders is dat beter een tagline om op een boek te schrijven. Ik dacht trouwens dat Crighton zijn dino's uit muggen haalden, en die beesten niet gewoon op een eiland leefden...
Trop is te veel, en deze kong op de poster is nog erger dan de weerwolf in cursed...

Heeft iemand trouwens al eens in de gaten gehad hoeveel films deze regisseur op een jaar tijd heeft weten te maken?

King Kong of the Lost World Dit is toch niet serieus te nemen?

Inspired? My *** !! Wat een onzin, dit is gewoon beschamend, dit soort films zouden verboden moet worden.

Is dit een grapje???!!!!!!!
Dit lijkt net zo'n erge rommel als een film die ik bij de videotheek zag liggen met de geweldige naam: Pterodactyl (ofzo). Laat weinig aan de verbeelding over

Zou wel eens mensen willen horen die geld uitgeven om deze film te huren... hahahaha rommel, en schaamteloos jatwerk

avatar van Uier
Wederom een orgineel en uniek hoogstandje van Leigh Slawner. .

avatar van Nicolage Rico
Dit lijkt me simpelweg een B-film.....

Nieke schreef:

ehm deze regisseur probeert te laten denken dat dit het verhaal the lost world is van sir arthur conan doyle maar behalve dat de personages zo heten lijkt er werkelijk niets op het oorspronkelijke verhaal

ongelooflijk
wat een dramatische film zeg,ik dacht dat ze zo voor het laatst in de jaren 50 gemaakt werden.
maar ja,ook daar zijn veel liefhebbers voor maar mijn smaak is het absoluut niet.
ik heb hem wel bewaard voor op verjaardagen ofzo want als je dit aan iemand vertelt geloven ze je toch niet.

Wat een flutfilm zeg. In deze tijd zulke slechte special effects is dan waarschijnlijk omdat men er absoluut geen geld voor over had. Denk dat zelfs de acteurs niet betaald hebben gekregen.

Ik heb de film net aanschouwd, en het is even geleden dat ik naar zo'n C-film heb gekeken, dan boeit the bold mij nog meer...
0,5 ster voor de "mooie" dames, de rest kan rinea lecta de prullebak in.

avatar van INCTRL
Wat een aanfluiting!

Wat een verrassing, wat verwacht je anders van zo'n poster en Bruce Boxleitner als hoofdrolspeler .

avatar van mckiller
javaboy schreef:
weinig geld gekost deze film, waarschijnlijk in 1 dag opgenomen

een dag lijkt mij sterk maar het is zeker een b-film 2 ster

avatar van psycholamp
Deze film is nu op Sci-fi channel, maar ik ben er bij weggelopen, want hij is té spannend en de dialogen zijn van een dusdanig hoog niveau, dat ik constant de draad kwijtraak. Het realisme is te overweldigend, waardoor ik de hele tijd het idee heb naar een reportage van Netwerk te kijken en dat komt dan te akelig dicht bij de werkelijkheid voor mij.

avatar van Lennert
Met weinig hoge verwachtingen ben ik de film ingegaan nadat ik hem bij de videotheek had opgepikt. Het acteerwerk was even matig als ik had verwacht, het verhaal was nog slechter dan ik had gehoopt en de special effects waren helemaal niet special. Waarom men altijd die drakerige CGI-effecten moet gebruiken is me een raadsel, helemaal als de grote aap eruit ziet als een CGI-effect van een man in een pak. De gorilla in de spongebob aflevering ziet er nog beter uit.

Oh ja, en functioneel naakt natuurlijk. Ik blijf het afgrijselijk vinden om te zeggen, maar dat was het enige interessante moment van de film.

avatar van Materny
Prachtige poster !

avatar van Die Hard,Willis
Vanavond te zien op Sci-Fi channel, even kijken.

avatar van Albert S
Thema van de film is best wel goed. Echter, de acteurs zijn slecht.
Er gebeuren toch wel wat schokkende dingen, vooral in het begin, na de crash.
Maar deze acteurs reageren hierop heel emotieloos. (Alsof ze de tekst zo van het papier oplezen).

Ik heb de film bij lange na niet uitgekeken en zal dat ook niet doen.

Jammer, dit had best een mooie film kunnen zijn.

avatar van BlueJudaskiss
Lennert schreef:

Waar dan? De borsten bleven keurig bedekt.

avatar van BlueJudaskiss
Niet al te spectaculair Asylum-vermaak wat me qua kwaliteit nog wel meeviel, zeker omdat een film uit hun beginperiode is. Niet het hogere niveau van Abraham Lincoln vs Zombies maar ook niet het erbarmelijk lage niveau van 2012 Ice Age.

Aardig.