Cosmos (1996)

Canada
Komedie / Drama

geregisseerd door Jennifer Alleyn, Manon Briand, Marie-Julie Dallaire, Arto Paragamian, André Turpin en Denis Villeneuve
met Igor Ovadis, David La Haye en Marie-Hélène Montpetit

Cosmos, een vriendelijke, filosofisch ingestelde taxichauffeur, is de rode draad in alle zes de verhalen. Hij is onze gids door de wereld van zijn klanten, luistert naar ze en geeft hun advies. L'Individu concentreert zich op een mysterieuze vreemdeling die in stilte angst om zich heen verspreidt. Jules et Fanny is een komische ontmoeting met het lot, wanneer voormalige geliefden elkaar na vijf jaar toevallig treffen. Le Technétium nodigt ons uit in de ultra-trendy wereld van de media, via de jonge, nerveuze filmmaker Morille. Aurore et Crépuscule presenteert een portret van een jonge vrouw die op haar verjaardag in de steek wordt gelaten door haar vriendje. In Boost leren twee vrienden dat onwetendheid een zege kan zijn. Cosmos et Agriculture ten slotte, geeft een gedetailleerd verslag van Cosmos en zijn maat Janvier die gezellig aan het kletsen zijn in de plaatselijke deli, terwijl een stel criminelen Cosmos' auto steelt om een bank te beroven.