You, Me and Dupree (2006)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Anthony Russo en Joe Russo
met Owen Wilson, Matt Dillon en Kate Hudson

Carl en Molly Peterson zijn een pas getrouwd stelletje met een nieuw leven, nieuw huisje en pril geluk. Wanneer echter Carl's beste vriend Randy Dupree ontslagen wordt en in de goot belandt, nodigt Carl hem uit een tijdje bij hen te komen wonen. Dupree heeft het echter iets te goed naar zijn zin en Carl heeft het al moeilijk genoeg om de verantwoordelijke echtgenoot uit te hangen. Dan blijkt Dupree ook nog eens veel te goede maatjes te worden met Molly en haar vader..

avatar van lars-pixar
Begint erg saai maar later als de film op gang is gekomen is het best vermakelijk. Jammer genoeg gaan ze niet verder dan het verhaal en de humor was ook niet te pluimen. De casting was wel aardig alleen het acteer werk was matig. 2,5*

avatar van mnrk
Dit was gewoon een leuke film, niets meer en niets minder...

Het verhaal was redelijk, maar dit werd door Owen Wilson prima opgevuld met een paar leuke scene's...
Matt Dillon en Kate Hudson waren ook leuk en maakte de groep compleet...

De soundtrack in deze film was wel zeer sterk met het geweldige nummer Fix You van Coldplay
YouTube - ‪Coldplay - Fix You‬‏

avatar van TimZor
Een van de weinige keren dat ik dacht goh Owen valt opzich nog wel mee. Maar deze film tot een voldoende maken lukt hem zeker niet. Bijrolletje van Douglas was nog wel erg leuk. Een matige 2,5

Matige comedie waarin een pas getrouwd stel hun werkloze en onverantwoordelijke vriend onderdak bieden. En uiteraard zorgt dit voor heel wat problemen. Het eerste stuk is nog wel aardig, maar deze one-joke-movie wordt al snel voorspelbaar en eentonig. Ook de acteurs bieden geen redding, en de film heeft te veel eindes.

avatar van Tommy De Vito
Matig..

Beginend bij het script die nergens op slaat, waardoor alles haast ongeloofwaardig wordt in het verhaal. Jammer, want het idee is leuk!

Gezien de cast zou je denken dat de film niet mis kan gaan, maar ook de personages zijn niet goed uitgewerkt. Want eerlijk is eerlijk, stuk voor stuk zijn het goede maar ook leuke acteurs om naar te kijken.

Tot slot mist de film echte humor, met een paar grappen houd het wel op en die zijn ook zo voorspelbaar als het maar kan. Snel vergeten deze film, 2*

avatar van thunderball
Het rare bij deze film is dat ik hem altijd als niet meer dan als "wel aardig" beschouw, maar niet "geweldig" vind, echter wanneer hij op TV komt -hoewel ik het niet van plan ben- altijd er bij blijf hangen, mij eigenlijk kostelijk amuseer en hem weer volledig uit kijk.
Ik heb hem nu toch al zeker vier keer gezien en ga hem steeds leuker vinden.

Doe er dan ook een halfje bij: vier sterren.

Leuk, maar voorspelbaar. Over the top soms en dat wordt serieus genomen, maar niet echt. Ze spelen het goed. Het verhaal gaat nergens over, maar hoeft ook niet. Een beetje als de oude srewballfilms van jaren geleden. Iedereen weet dat het onzin is, wat er gezegd wordt, maar daarom nog wel leuk. Want hoe raak je een opdringerige vriend kwijt.

avatar van Connie Van Orton
De Harry Dean Stanton cameo kon deze niet redden.

Rust in vrede, Harry Dean!

avatar van IH88
“The doctor said most of my injuries are emotional.”

Voor een romcom heeft You, Me and Dupree opvallend weinig humor en romantiek. Owen Wilson weet met zijn energieke spel nog wat leven in de brouwerij te brengen, en de bijrol van Michael Douglas is ook wel aardig. Dillon en Hudson moeten een kibbelend stel spelen, en op zich gaat ze dat wel goed af. Jammer alleen dat het eerder vervelend dan grappig is.