• 8.485.752 stemmen

Geregisseerd door: Vasiliy Sigarev

Met onder meer: Aleksandr Bashirov, Inna Churikova en Darya Ekamasova

Oorspronkelijke taal: Russisch

Plot Strana Oz

Als Lenka Sjabadinova op de ochtend van de eerste dag van het jaar samen met haar zus een flat bezoekt om daar een Griekse man af te ranselen - een weinig doordachte onderneming met nare gevolgen - kan ze niet bevroeden dat dat bij lange na niet het vreemdste is dat ze die dag zal meemaken. Dolend door Jekaterinenburg gaat ze op zoek naar de kiosk waar ze haar eerste werkdag dient te draaien. De stad en haar excentrieke inwoners, onder wie een dronken man die haar uitdaagt voor een potje worstelen in de sneeuw en een muzikant die haar dolgraag zijn nieuwe videoclip wil tonen, hebben echter andere plannen voor de passieve jonge vrouw.

image

Lenka Shabadinova

Driver under the influence of butyrate

Mother of the Sofa Warriors

Chief of department

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Met Aleksandr Bashirov, dus dat is vast goed voor 0.5* bonus.

avatar van Mr Thee

Mr Thee

In deze kleurrijke komedie zit het niet mee met Lena. Niet elke (komische) scene is even sterk, maar er zitten gillers tussen. Uiteraard vooral veel grove Russische onderbroekenhumor. Lekker grof, maar zo bleek: met een kleurrijk speels en bijna liefelijk randje. Ik had het zelfs wat grover verwacht. Het einde een onverwacht lief samenzijn van de eindelijk lachende Lena en haar held had ik daarom al helemaal niet verwacht.