Prefontaine (1997)

geregisseerd door Steve James
met Jared Leto, R. Lee Ermey en Ed O'Neill

De legendarische lange-afstandsloper Steve Prefontaine uit het Amerikaanse Oregon was een buitengewoon dynamisch atleet met een grenzeloze passie voor zijn sportieve discipline. Begin jaren '70 verpulverde "Pre" zeven Amerikaanse records op de afstanden tussen 2000 en 10.000 meter en maakte zichzelf en zijn sport ongekend populair. Hoewel hij op 24-jarige leeftijd bij een tragisch auto-ongeluk om het leven kwam, leeft zijn legende nog altijd voort.

Mooi film, heel aangrijpend einde. Echt heel mooi dat ze een film hebben gemaakt over deze legendarische atleet

Mooie film naar het intigerende levensverhaal van een veelbelovend atleet die zijn carriere nooit heeft kunnen afmaken. De autenthieke beelden van de olympische spelen in Munchen die in de film zijn verweven geven de film absoluut iets extra's.
Verder is het altijd aardig om Ed "Bundy"O'Neill in een serieze rol te zien. ik zal wel niet de enige zijn die dan toch af en toe een glimlach op zijn gezicht krijgt, ook als er niet speciaal iets komisch gebeurt 3.5 ster en een aanrader voor de sportliefhebber.

Zeker een mooie film en een aanrader...ik had nog nooit gehoord van Prefontaine. Als je zijn naam intikt bij google dan komt er best een reeks aan info. Ik vind de atleet nog echt op Jared lijken ook, maar ja das natuurlijk geen toeval.Geweldig geacteerd weer door Jared Leto..dat wordt nog wel wat met hem...is het al in Amerika nu hier nog! Zijn band 30 seconds to Mars is ook geweldig! 4 sterren..

avatar van speedy23
Prefontaine
Prachtig en waargebeurd drama dat door de grote gelijkenis van Jared Leto nét iets beter is dan de versie uit 1998, Without Limits met Billy Crudup.

avatar van missl
Aangrijpende film, het levensverhaal van een man die hard kon rennen en ook zeker wist dat hij het ging maken.

Goeie film over de Amerikaanse hardloper Steve Prefontaine die het tot de Olympische Spelen haalt. De documentaire-achtige aanpak werkt prima hier. Simpelweg een goed, waargebeurd verhaal dat van begin tot eind weet te boeien. Jared Leto doet het prima in de titelrol.