• 8.353.307 stemmen

Alternatieve titel: The Mother

Oorsprong: Thailand

Geregisseerd door: Bhandit Thongdee

Met onder meer: Intira Jaroenpura

IMDb beoordeling: 5,5 (472)

Oorspronkelijke taal: Thai

Plot The Unborn

De drugsverslaafde Por werkt in een bar. Op een nacht wordt ze brutaal aangevallen door haar drugdealer. Hij dumpt haar schijnbaar dode lichaam in een moeras. Als bij wonder wordt ze gered en wat later ontwaakt ze in het ziekenhuis. Por blijkt 10 weken zwanger en wil zo snel mogelijk haar ongeboren kind aborteren. Maar iets of iemand laat haar niet met rust en ze hoort en ziet de meest bizarre dingen. Vreemde kindergeluiden, geheimzinnige schaduwen en een mysterieuze vrouw die overal opduikt. Zijn dit hallucinaties van een junkie of zit er meer achter?

avatar van gregory804

gregory804

Heb deze vandaag in de videotheek zien staan en ik vraag me af of deze goed is, het verhaal lijkt me wel goed

avatar van timbuikema

timbuikema

deze film is zo nep! 0.5

Onderhond

In het rijtje Aziatische suspense flicks is dit geen al te slechte, al is er eigenlijk geen sprake van suspense. 't Is meer een rechtoe rechtaan spookverhaal, waar het nooit spanned wordt, maar wel sfeervol is. Mooie shots en leuke muziek maken van deze film kijkbaar, in vergelijking met nogal wat van z'n soortgenoten.

Leuke film, al leg je best je verwachtingen toch niet te hoog. 3*

Edit: van losse eindjes weinig last gehad ... was nu ook niet het meest complexe verhaal ooit, en 't blijven spoken natuurlijk.

avatar van EurEx

EurEx

Niet goed, niet slecht. De hele film in het geheel was hij toppie, maar sommige dingen kon je gewoon verwachten. Daardoor het ook niet meer schikwekkend was. Heb eigenlijk maar 1 keer geschrokken.

avatar van Linn

Linn

Beetje van hetzelfde als waar ik er al zoveel van gezien heb. Deze film word nergens echt spannend en duurt me toch een beetje te lang voor mij..vooral omdat het zo voorspelbaar is 2.5*

avatar van YuLaw16

YuLaw16

Tanzania ? :s

avatar van Linn

Linn

YuLaw16 schreef:

Tanzania ? :s

Jah vraag me ook af waar?? nergens in de film te bekennen ofzo

avatar van Bobby Digital

Bobby Digital

Onderhond schreef:

Leuke film, al leg je best je verwachtingen toch niet te hoog. 3*

en dan wat? een recht toe recht aan spookverhaal kan toch ook vermakelijk zijn?

Onderhond

Ontken ik dat dan ergens. Staan toch 3 sterren ?

avatar van Skuller

Skuller

• 1919 stemmen

in slaap gevallen ,dus dat zegt genoeg

avatar van kitno

kitno

Goede film met wel een beetje een cliche horrorverhaal. Toch blijven de japanse horrors veel beter dan de remakes die ze er in Hollywoord van maken. De Japanners hebben toch een beter gevoel voor de spanning en de uitwerking daarvan. Vaak wordt er een te groot liefdesverhaal in verwerkt bij de Amerikanen.3,5 ster

DJ-horror

Is dit het origineel van de remake uit 2009 of niet

DJ-horror

Is dit het origineel van de remake uit 2009?

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Nee, is het niet.

Als je het plot had gelezen was je er zelf wel achter gekomen.

avatar van maxo922

maxo922

Best saaie film, heb er niet echt van genoten. Vooral die eindscene is superfeak! Vond het ook nergens spannend worden.

Helaas maar een paar geinige scenes.

jammer...* 1,5

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Beetje een saaie Thaise horrorfilm helaas dat wel beter had kunnen uitgewerkt. Maar het word nergens sinister, eng, spannend of iets anders wat je zou willen verwachten. De nepheid steekt helaas hier en daar ook de kop om de muur en ook de personages worden soms vervelend. Het plot is dan nog wel het pluspunt maar het had, zoals gezegd, veel beter kunnen uitgewerkt. Voeg er wat Lynch-sfeertjes erin, meer overtuigendere geesten of waanvoorstellingen en het had misschien nog een vermakelijke aziatische horror kunnen worden zoals je ze wil zien en zoals de poster doet vermoeden.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Aziatische horror is meestal niet mijn genre en ik heb deze dvd online verkeerdelijk aangeschaft omdat ik dacht dat het "The Unborn" van 2009 was. Maar eigenlijk viel het nog best mee en de muziek was niet onaardig. Ik vond het einde best spannend.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Skuller schreef:

in slaap gevallen ,dus dat zegt genoeg

Nou, eigenlijk niet. Misschien was je moe?

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, valt voor een keertje te doen.

avatar van moviemafketel

moviemafketel

• 19752 berichten

Ok het was dus niet The Unborn uit 2009 vanavond, maar deze uit 2003. Lichtelijk teleurgesteld deze maar gaan kijken.

Wat hebben Aziaten toch altijd met die geesten met zwart haar en lijkwitte ogen die langzaam op je afkomen?

Ik vond er niet veel aan. Het wordt iets spannender in het laatste half uur, maar helaas wordt het nergens eng. Ook het beroerde acteerwerk en dan vooral van de hoofdzuster was tenenkrommend. Ik kan hier weinig positiefs over vertellen, omdat dit soort verhaaltjes al zo vaak eerder zijn verfilmd en dan stukken beter. Meer dan 1,5 sterren wil ik niet geven.

avatar van riefenstahl

riefenstahl

Beetje langdradig anti-abortus pamflet verpakt in een spookthriller maar tomboy Jaroenpura is een buitengewoon aantrekkelijke verschijning wat het geheel nog enigszins aanzienswaardig maakt.

Het feit dat je er geen woord van kan verstaan werkt ondanks ondertiteling ook niet echt mee om in de film te komen, maar die handicap ervaar ik bij alle Aziatische films.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Uit die periode dat er in Aziatische cinema aan de lopende band van dit soort middelmatige horror-werkjes verschenen om maar in te haken op het succes van Ringu. Deze is niet bijzonder goed of slecht, maar bovenal erg middelmatig. MIddelmatige acteurs in een middelmatig plot en met middelmatig camerawerk.

avatar van Marino96

Marino96

The Unborn (2003) vond ik een slechte film. De schrikmomenten kon je mijlenver aanzien. De acteerprestaties is internationaal gezien belabberd. Ook was de film langdradig en mochten ze sommige stukjes er echt wel uitknippen.

Deze film beveel ik u niet aan en voor de moeite geef ik deze film 1.0 ster.

ik vond hem leuk! spannend genoeg. leuk sfeertje. goed geacteerd.

avatar van Noodless

Noodless

Aziatische horror en hun remakes waren hot in de beginjaren 2000, getuige het succes van films als Ringu, The Grudge en Dark Water. In het spoor van dit succes verschijnen er nadien heel wat soortgelijke vertellingen, zoals The Unborn. Het verhaal rond hallucinaties of geesten zit bijzonder goed in elkaar en is spannend tot het eind. De film is goed te volgen en bepaalde details geven het verhaal meer duidelijkheid.

Het acteerwerk verdiend een pluim. Aangenaam verrast ! 7,5/10