A.V. (2005)

Alternatieve titel: Qing Chun Meng Gong Chang

Hongkong

geregisseerd door Ho-Cheung Pang
met You-Nam Wong, Lawrence Chou en Kwok Cheung Tsang

Vier jonge Hong-Kong regisseurs bedenken een list om sexueel aan hun trekken te komen. Ze plannen een erotische film met in de hoofdrol de Japanse pornoster Amamiya Manami en casten zichzelf als acteurs. Eerst moeten ze echter genoeg geld inzamelen om de productie te kunnen betalen.

You Shoot, I Shoot blijft totdusver Ping's beste werk.

Deze is net als Men Suddenly in Black niet slecht, maar nu ook weer niet geweldig. Het concept is wel weer geinig, de uitwerking net boven standaard. Bij momenten komisch, maar vaak iets te gewoontjes om echt te overtuigen.

Filmpje dat erg makkelijk wegkijkt, maar het wordt tijd dat Ping eens wat meer doet dan eenvoudige comedies maken. Volgens mij heeft hij zeker het talent, alleen wil het nog niet echt lukken. 3*, vermakelijk, maar niet memorabel.

avatar van J.T.O
De meeste van Ho-Cheung Pang vind ik echt hilarisch goed. Alleen deze valt een beetje tegen. Er zaten wel zeer leuke scenes bij, maar daar bleef het helaas ook bij.

***

avatar van Goldenskull
Weer een leuk filmpje van Ho-Cheung Pang. Kijkt erg vlot weg met een leuk concept, wat grappig momenten en vervolgens nog een schattig romantisch verhaaltje. ; )

Dat moment met die hangertjes op het eind is echt té droog .

avatar van Legan
Mmmm, toch wel best aardige lekker droge lolligheid.

Ho-Cheung Pang levert met A.V. een redelijk werkje af met leuke droge humor, maar waar je de volgende dag, of misschien zelfs al tijdens het kijken, het meeste alweer van bent vergeten.

Naast de humoristische uitwerking, zijn het de moraaltjes die de film maken. Of eerder geen moraaltjes maar levenslessen. Erg leuk, maar tevens teveel van aanwezig en soms veels te serieus aangepakt.

De cast doet zijn werk maar kan, net als de film, geen indruk maken. Maar een groot gemis zijn toch wel (audio)visueel uitspringende scènes. Deze zijn compleet afwezig en dat is zonde, want wat eigenzinnigheid had de film goed gedaan. En nu oogt de film erg standaard.

Het einde van Pang's begionperiode.

Daarna zou het pas echt starten voor hem. Deze film is vooral nog de oude stijl Pang. Een type film dat toen in Hong Kong niet echt te vinden was, althans, buiten het werk van Pang om. Comedy met een wat realistischer, droger en directer randje.

Echt mooi gefilmd is het niet, ook dat zou met Isabella eindelijk veranderen. Het oogt allemaal redelijk grauw en weinig bedacht. De soundtrack is dan nog redelijk hip, maar echt veel helpt het niet om er daadwerkelijk audiovisuele schwung in te brengen.

De humor is gelukkig wel wat beter en ook het drama dat links en rechts toegevoegd wordt werkt wel. Op die momenten zie je ook al de eerste schimmen van Love in the Puff. Maar weer met de bemerking dat het allemaal wat minder zuiver en bekwaam is uitgevoerd.

Eentje voor de Pang liefhebber die de grote(re) films al gezien heeft dus. Best oké, verveelt niet en kent een aantal leuke momenten, maar z'n ware talent zou later pas boven komen drijven.