Black Roses (1988)

Horror / Muziek

geregisseerd door John Fasano
met Julie Adams, Frank Dietz en Vincent Pastore

Het slaperige stadje Mill Basin wordt opgeschrikt door de komst van hardrockband Black Roses. De ouders proberen in eerste instantie met alle macht het concert tegen te houden, maar gaan uiteindelijk toch overstag. Wat niemand doorheeft is dat Black Roses geen gewone band is; de bandleden zijn eigenlijk demonen en de muziek die ze maken is duivels! Tijdens het optreden worden alle normale jongeren gehypnotiseerd en veranderen ze in moordenaars.

superhenkie
When the band starts to rock... heads start to roll !

Supersaaie film.

Er komt ergens een rockband optreden tot ongenoegen van iedereen behalve de plaatselijke jeugd. Nouja jeugd... Een van de twee hoofdrolspelerers is een gast van 40 die voor een puber moet doorgaan. De 'tweelingbroer' van Tom Selleck speelt trouwens ook mee. Na het optreden breekt de spreekwoordelijke pleuris los.
Het is allemaal prima gefilmd. Het acteerwerk kan er nog mee door maar het grootste probleem met deze film is dat het echt supersaai is en de muziek echt verschrikkelijk is. Waarom dit horror mag heten is mij een raadsel.

1.5 sterretjes.

avatar van Richard_Voorhees
Meningen verschillen, want ik vond dit toch een heerlijk fout filmpje.
Het idee van rock muziek die duivels zou zijn was toen ook al een klein beetje achterhaalt, maar zeker grappig om er eens een horrorfilm over te maken.
Sommige effecten zien er nog best tof uit en het acteerwerk is hier en daar lekker over de top.
Voor de liefhebbers van dit soort jaren '80 cinema. Leuk voor mensen die ook houden van films als Trick or Treat (1986).

avatar van perceived
Niet zo best, maar best vermakelijk!

avatar van ChrisM
De duitse NSM records blu ray