An All Dogs Christmas Carol (1998)

Animatie / Familie

geregisseerd door Paul Sabella en Gary Selvaggio
met de stemmen van Ernest Borgnine, Dom Deluise en Sheena Easton

Het ziet er naar uit dat het een erg mooie kerst gaat worden voor de honden in het Flea Bite Café. Overal liggen mooie ingepakte cadeautjes, er hangen twinkelende kerstversieringen en er ligt zelfs een flinke donatie klaar voor de operatie van de lieve pup Timmy. Maar de ongevoelige en lompe bulldog Carface doet het allemaal niets. Hij heeft zelfs een gruwelijke hekel aan Kerstmis. Onder invloed van de kwaadaardige Belladonna smeden hij en Killer een duivels plan om Kerstmis dit jaar voor iedereen te verzieken. Gelukkig grijpen Charlie en Itchy in. Met een beetje hulp bedenken ze een ingenieus plan om Kerstmis te redden van de ondergang en Carface van een ongevoelige bullebak te veranderen in een warmbloedige en goedmoedige kerstheld.

Tegen alle verwachtingen in toch nog een spannend en meeslepend verhaal!!
De kerstperiode is een mooie tijd die we moeten koesteren, jammer dat er in film honden zijn die kerstmis geen leuke periode vinden, dat is geen goede houding t.o.v. kinderen.
Maar los daar van zou ik hem toch aanraden, ook aan volwassenen !

avatar van matthijs_013
Heerlijk kerstgevoel en een vermakelijk filmpje.

avatar van pokefreak
hohohhoooooooo schreef:
!

Deze film is ook gebasseerd op het verhaal van Cristmas Carol (oud boek uit 1841 die al in verschillende versies op tv en film is verschenen).

Deze film is echt een goed verhaal deze is zeker aan te raden aan iedereen die van kerstfilms houd.

Dick2008
Nou.... viel wel mee deze film. Al een flinke tijd geleden dat ik All dogs go to heaven heb gezien, maar die vond ik echt niet mooi getekend. Deel 2 was dan al weer beter en zover ik me kan herinneren het verhaal zelf ook wel.
Deze is op beide punten alweer een stuk beter. De stemmen, ik heb wel de Engelstalige versie bekeken, met o.a. Ernest Borgnine en Sheena Easton, zijn goed.

Blijft natuurlijk in de eerste plaats weer voor kinderen. Dat drukke gedoe in animatie-speelfilms vind ik ook altijd al een zwaar minpunt. Maar dat viel hier wel mee, alleen de gedeelten met de kwaadaardige Belladonna zijn wel vervelend maar het wat dus niet de hele tijd knal boem pats bam. Niet echt super en ja het is wat kinderlijk aan de andere kant vind ik wel mooi getekend hoor en de variatie op het Scrooge-verhaal alleen dan met honden is ook best aardig gedaan. En er zitten wat leuke dialogen en opmerkingen in. Wel zoals gewoonlijk weer te lang maar tot het moment dat Kerst eraan dreigt te gaan, en dat is al over de helft, dat is allemaal goed te doen. De liedjes gaan ook best. 3.0/2.0