The Hunt for Eagle One (2006)

Actie / Oorlog

geregisseerd door Brian Clyde
met Mark Dacascos, Theresa Randle en Rutger Hauer

Lieutenant Matt Daniels wordt met zijn team op een gevaarlijke missie gestuurd om al-Qaeda terroristen te pakken te nemen. Tijdens deze missie wordt een helikopter met Kapitein Amy Jennings neergeschoten. Na dappere ontsnappingspogingen wordt Jennings gevangen genomen door de gevreesde terroristenleider Abubakar al-Salaam. Daniels krijgt vervolgens de opdracht achter Jennings aan te gaan en haar te bevrijden uit de handen van al-Salaam. De reddingsmissie ontaardt in een ware hel wanneer blijkt dat de terroristen biologische wapens in handen hebben.

jorngrisel
wat een Baggere film.. acteurs uit de derde wereld! ze hebben een paar broodkruimels gekregen voor het acteurwerk! dit heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen!

Bagger. Niet meer.

Één voorbeeld: De infanterie komt het strand op, schuilt, maakt even contact met de air-support en alvorens er gezegd kon worden waar, lagen de bommen er al...of ja bommen?

Pff...

Zoals ik hier lees is het een but film, en toch heel veel mensen hebben deze 5 sterren gegeven, laten die ik nog wat horen?

avatar van jeroenh4l
opzich wel goed verhaal maar op het eind lijkt het op alleen maar een beetje in de wilde weg schieten geef hem een 3

avatar van DiDa
Er is ook al een vervolg op deze film: The Hunt For Eagle One: Crash Point.....
Cover:

DiDa schreef:
Er is ook al een vervolg op deze film: The Hunt For Eagle One: Crash Point.....
Cover:

Tja deze film heeft het goed gedaan op de DVD markt, dus een vervolg is dan logisch. Deze moet echter nog uitkomen (zonder Hauer) en staat nog niet eens op IMDB.

Wat slechte B film, hoe is het mogelijk dat Rutger zich voor
zo'n slechte film leent..........

avatar van DiDa
Toen ik voor het eerst de cover zag van deze dtv-film, gaf me dat een enthousiast gevoel. Want laat ons eerlijk zijn, de cover ziet er goed uit. Maar jammer genoeg is dat ook het enige wat goed is omtrent deze B-film.

Mark Dacascos en Rutger Hauer hebben herhaaldelijk in B-films gespeeld. Iedereen weet dan ook wat te verwachten van Dacascos. Meestal zijn de films van Dacascos nog wel te pruimen (Crying Freeman, Drive, Sabotage), maar The Hunt For Eagle One is zelfs voor Dacascos een uitschieter. The Hunt For Eagle One is niet eens een mindere B-film, maar regelrechte crap. De film heeft ongeinspireerde actiescenes, slecht acteerwerk (ik heb nog nooit iemand, in dit geval Theresa Randle, zo emotieloos "We're going down" horen roepen) en een supersaai script. Daarbij komt nog dat de cameravoering verschrikkelijk amateuristisch aandoet.
Deze film had voor het actiegenre best wat kunnen betekenen. maar het is verschrikkelijk wat de makers ervan gemaakt hebben. En dan te bedenken dat er nog een vervolg genaamd "The Hunt For Eagle One: Crash Point" van is gemaakt. Deze moet 6 juni uitkomen in de VS. In ieder geval moet je deel 1 mijden, want het is absoluut een slechte film..... 1 ster

Wat een slechte b-film ik heb hem na een half uurtje uitgezet! Als ex militair komen de meeste oorlogsfilms bij mij nogal nep over maar deze spant de kroon.

avatar van etherman
inderdaad een dikke bagger film met nep explosies nep camera werk en met dikke nep acteurs.van rutger zijn we inderdaad meer gewend. laat hem het maar bij bijrolletjes houden in batman of een andere big budget movie. sjonge jonge

sorry maar dit ging idd helemaal nergens over.
ik zet bijna nooit een film af als ie eenmaal is begonnen, test tenslotte dom vermaak en ik heb me dan al lekker gezeteld. maar ik ben na nog geen 15min de zaal gewoon uitgelopen, te slecht voor woorden

sorry 0.5 *

avatar van 606
redelijke film met een paar slechte stukjes.

2,5 ster

avatar van Killerbert
de film kon beter / veel beter.
er zaten wel slechte stukken in.
de actie stukken zijn ook niet echt mooi te noemen
het verhaal is wel redelijk.

avatar van NXter
Wauw, Waarschijnlijk In Mijn Top 10 Slechste Films, Heb Hem Met Moeite Afgekeken, Vooral Het Acteren In Het Begin. Nog Nooit Een Vrouw Zo Kalm Zien Neerstorten. Verder Vindt Ik Het Verhaal nergens Op Slaan... Leek Een Beetje Op Een Combinatie Van Black Hawk Down En Behind Enemy Lines, Maar Dan Slecht Erg Goedkoop Gemaakt En Slecht Acteerwerk

Toch Een 1 Omdat De Ontploffingen Geen Standaard Hollywood/Vuurbal Ontploffingen Zijn...

avatar van Kr!kke
In tegenstelling tot de meesten vond ik hem zeker niet zo slecht. De 90 minuten waren voorbij voor ik het wist en ik had spijt dat hij gedaan was...

avatar van Fnd-
NXter schreef:
Vooral Het Acteren In Het Begin. Nog Nooit Een Vrouw Zo Kalm Zien Neerstorten.

Haha ja inderdaad, het is gewoon lachwekkend.

Maar wat een film zeg. Zwak verhaal, en nog nooit zo gelachen om het bar slechte acteerwerk.
En dan over de geluiden van die geweren en alles maar te zwijgen.

Een 1 voor de moeite !

avatar van Arbiter
Vond deze film wel op Call of Duty lijken en daarom nog een 2,5 maar kwa acteurs is deze film gewoon slecht. Ze konden het veel beter maken.

avatar van John Lee Hooker
Niet echt bijzonder.

Ik vond Jennings sowieso niet echt goed spelen. En de manier waarop ze gered werd, was evenmin indrukwekkend.

Rutger Hauer vind ik nogal een 'leeg persoon'. Hij zette een rolletje neer maar ik ben 'm ook zo weer vergeten.

Het montagewerk kon wel wat beter. Het lijkt wel of ze willekeurig wat beelden door elkaar gooiden. Dat verlaten gebouw bijvoorbeeld kwam erg vreemd in beeld. Nu leek het alsof de soldaten en de terroristen op dezelfde plek zaten, terwijl ze buiten nog met kanonnen aan het schieten waren.

Spanning zat er eigenlijk niet echt in want je prikte het verhaal zo lek.

Tegen het einde komt er nog een tijdbom in beeld. We zien de tijd lopen... en als het dan zover is... een matige explosie.

Weinig verassends, kon beter.

avatar van Phantasm
Redelijke aktiefilm, het had allemaal wel wat beter gekund.

avatar van Tup&Joep
Met moeite deze zeer slechte actiefilm af kunnen kijken. Hoera, wat slecht.

avatar van Gang_Star
Een vrij standaard actie/oorlogsfilm met matig acteerwerk en redelijke actiescènes. De actiescènes zijn af en toe erg lomp, en het was vreemd dat militaire eenheden vaak niet konden raak schieten van een korte afstand. Ondanks dat gegeven is de film een aardig tussendoortje, ondanks dat het verhaal verre van origineel is.