Marseille (2016)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Kad Merad
met Kad Merad, Patrick Bosso en Judith El Zein

Op aandringen van zijn broer Joseph, die hij sinds 25 jaar niet meer heeft gezien, besluit Paolo voor enkele dagen zijn rustige en harmonieuze leven in Canada te verlaten om terug te keren naar Marseille. Zijn vader heeft een ongeval gehad en ligt in bed. Paolo wil hem bezoeken. Dus vertrekt hij, samen met zijn zoon, vastbesloten niet langer dan nodig te verblijven in deze stad, die hij vele jaren geleden ten gevolge van een drama ontvluchtte. Zijn herinneringen aan de affectie voor zijn familie, zijn ontmoeting met een jonge vrouw waarop hij verliefd werd en de eenvoudige verbondenheid met Marseille komen weer naar boven. Was het lot anders geweest, dan had hij die stad nooit verlaten...