Race the Sun (1996)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Charles T. Kanganis
met Halle Berry, James Belushi en Eliza Dushku

Een groepje nietsnutten op een middelbare school in Hawaï bouwt een door zonne-energie aangedreven wagen. Waarmee ze bewijzen dat ze toch niet zo nutteloos zijn. Als beloning mogen ze meedoen aan de 'World Solar Challenge' in Australië.

neo (crew)
alleen halle berry zorgt ervoor dat deze film nog kijkbaar is.

avatar van SuperSideSwipe
Beetje slome film, met weinig echt boeinds. Zelfs Beluschi wordt niet echt de rol gegeven om uit te kunnen blinken.
Licht feel good eigenschappen maken dit geheel tot een redelijk zondag middag filmpje.

Sugakiss
SuperSideSwipe schreef:

Ben ik het 100% mee eens, maar ik vind dit dus totaal geen film voor Halle Berry.

avatar van %%%%%%
Vond het ook geen film voor Halle Berry en James Belushi.Maar toch vond ik de film wel zijn momenten hebben 2,5

avatar van selientje
leuke film

avatar van dekrd
Wat een waardeloze film is dit.

avatar van Nella
De film wordt op dit moment uitgezonden, maar ik krijg het niet meer voor elkaar er nog verder naar te kijken...
Waardeloos...

ik vond het toch wel een leuke film..

Een typische unpriviliged kids prevail thanks to inspiring teacher film. Halle Berry speelt een lerares die op Hawaii aan local kids les gaat geven en met hun deelneemt aan de jaarlijkse World Solar Challenge in Australia. Berry en ook Belushi doen het goed maar de kids doen het brengen het er minder goed vanaf. Eliza Dushku brengt het er nog het beste vanaf als de getroubleerde Cindy. Casey Afflecks personage Daniel roept louter irritatie op. Hij is te laks en praat zo lijzig dat je hem op een gegeven moment het liefst een trap onder zijn hol zou willen geven. De rest van de kids zijn slechts opvulling en vooral erg stereotype. Sommigen zijn unlikeable zoals Braz, Uni en Marco. Braz loopt heel de film ruzie te maken en iedereen te bedreigen terwijl Uni en Marco zo stuitend zelfingenomen en patserig zijn dat het genant is. Luana, Gilbert en Oni zijn sympathiek maar komen nauwelijks aan bod want vervelias trekken nou eenmaal meer aandacht in een groep. Deze film is niet echt memorabel buiten het feit dat Joel Edgerton zijn debuut maakt misschien.De film is niet geweldig maar kijkbaar. Prima als je niks beters voor handen hebt.