Swing High, Swing Low (1937)

Drama / Muziek

geregisseerd door Mitchell Leisen
met Carole Lombard, Fred MacMurray en Dorothy Lamour

Maggie King (Carole Lombard) ontmoet soldaat Skid Johnson (Fred MacMurray) in Panama. Hij beleeft juist zijn laatste dag in het leger en stemt toe om deze feestelijke gelegenheid te gaan vieren met Maggie. De twee raken betrokken bij een incident, waardoor Maggie haar retourboot naar Amerika mist, waarna Maggie noodgedwongen intrekt bij Skid en zijn vriend Harry (Charles Butterworth). Maggie wordt al gauw verliefd op Skid, die een baantje krijgt als trompettist in een lokale nachtclub. Als muzikant wordt hij een daverend succes, maar als zijn beroemheid en geld hem naar het hoofd stijgt, komt zijn relatie met Maggie behoorlijk onder druk te staan.

avatar van Poisonthewell
Plot was zelfs anno 1937 al extreem cliché, maar Carole Lombard maakt sowieso alle films waar ze in zit kijkbaar.