The Woman Every Man Wants (2001)

Alternatieve titel: Perfect Lover

Verenigde Staten / Argentinië
Romantiek / Sciencefiction

geregisseerd door Gabriela Tagliavini
met Ryan Hurst, Daniela Amavia en Justin Walker

In een futuristische wereld, waar androïden alles regelen, is plastisch chirurg Guy (Ryan Hurst) op zoek naar de perfecte vrouw. Zijn gevoel leidt hem naar een fabriek waar hij een vrouwelijke seksrobot (Dabiela Lunkewitz) aanschaft. Zij is de droom van elke man. Dus wie zou het hem kwalijk nemen, als hij verliefd werd op deze robot? Maar kan zij hem ook liefhebben? Helaas is perfectie niet altijd wat je ervan verwacht en de realiteit nooit wat het lijkt.

avatar van ILDIB
Deze film lijkt een volkomen butfilm te wezen. Maar de sfeer die wordt gecreerd in de film is geweldig. De manier waarop men de maatschappij op de hak neemt is prachtig. Oke het verhaal is niet al te dik en het spel ook niet, maar hij zit dicht tegen cult aan qua montage en geluid.
Ik heb simpelweg geboeid zitten kijken tot t einde.

tip, de omschrijving die hierboven wordt gegeven is niet echt toepasselijk en veel te "droog". Guy is geen plastisch chirurg maar marketing designer en de wereld wordt niet geregeerd door androids maar door vrouwen. Deze tekst is overgetikt van de dvd hoes en klopt als intro voor geen meter.

veron35
ILDIB schreef:
Ik heb simpelweg geboeid zitten kijken tot t einde.

Ik ben het helemaal met je eens. De poster slaat ook nergens op. Die vrouw speelt er niet in mee en de plastice mensen zien er ook niet zo uit.

avatar van pink_roosje
Vind het een redelijke film, het is wel het kijken waard het is een leuk verhaal met een verassing. 3*

avatar van Frens Ronde Pens
In het eerste kwartier vond ik het allemaal niet zo goed, maar op de een of andere manier werd ik erin gezogen en zelfs die vreselijke bazin begon ik grappig ipv irritant te vinden. Hoe verder de film kwam, hoe beter ik hem begon te vinden.
Ik wist echt niet wat ik er van te voren van kon verwachten, de combinatie Romantiek/SF ben ik verder dan ook nog nooit tegengekomen in een film. Het enige minpunt vond ik lange tijd dat het allemaal net iets te simpel was om een hele film mee te vullen, maar de twist aan het einde maakte dat dik en dubbel goed.
Ik denk niet dat iedereen dit even geweldig vind, maar zeker ook omdat deze film zo apart is geef ik 'm 4*

avatar van Collins
Een science fiction die de verwachting schept om origineel, prikkelend en kritisch in te spelen op de tanende hoeveelheid aan echte emotionele menselijke interactie, die in de samenleving plaatsvindt.
De film schetst een wereld waarin de vrouwen oppermachtig zijn en de mannen tweederangs. De vrouwen behelpen zich met androïde hulpmiddelen (of met nietszeggende mannen) om hun emotionele behoeften te bevredigen. Die plastic bevrediging brengt ontevredenheid bij man en vrouw.
Dat klinkt als de opmaat voor een actuele frisse maatschappijkritische film die de intrigerende issues van deze tijd oppakt en lekker ironisch en uitdagend bekritiseert. Klinkt als, maar is het niet. De verwachtingen worden niet ingelost.
Het thema van de menselijke interactie blijkt slechts een excuus te zijn voor de fabricage van een nietszeggend romantisch drama. Teleurstellend.
Het verhaal is heel simpel en is eerder plat dan kritisch. Eigenlijk gaat het nergens over.
De man-vrouw kwestie, de emotionaliteit die daarbij hoort, het gebrek aan communicatie en het verlangen naar liefde worden erg eenkennig, erg simplistisch en erg banaal belicht.
Het acteerwerk is om te huilen. De personages zijn verschrikkelijk niet leuk en niet interessant.
De decors zijn van fel gekleurd karton en hebben een opgelegd futuristische uitstraling die er onhandig en belachelijk uitziet. Storend.
De twist aan het einde is het enige verrassende element in de film. Op dat moment was ik de film echter al zo beu, dat het me allemaal worst was. Het twistje zorgde niet voor verlichting.

avatar van Noodless
Boring ! Ik had toch wel wat meer pit en verhaal verwacht, maar helaas werd dit een saaie zit met een irritante hoofdrolspeler. Enig lichtpuntje was Daniela Amavia, maar ook hier moet je niet teveel van verwachten. 2/10