Krummerne (1991)

Denemarken
Komedie / Familie

geregisseerd door Sven Methling
met Laus Høybye, Dick Kaysø en Karen-Lise Mynster

Krummerne is de bijnaam van Mads Crumborg, een Deense jongen uit een gezin waar de harmonie te lijden heeft onder de drukke bezigheden van zijn ouders. Als hij alleen thuis is en wat in de kelder rommelt van het oude huis waarin ze wonen, ontdekt hij een zak met geld dat door dieven daar verstopt is.

neo (crew)
De knotsgekke familie en vreemde situaties deden mij wat denken Annie M.G. Schmidt boeken, maar dan minder sterk. En wat blijkt nou? Het is gebaseerd op een boek van ene Thøger Birkeland. Verbaast mij niets als ik het heel misschien toch eens heb gelezen.