Going Off Big Time (2000)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Jim Doyle
met Neil Fitzmaurice, Dominic Carter en Nicholas Lamont

Omdat hij toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats is, krijgt Mark Clayton vier jaar aan zijn broek. Hij doorstaat het lugubere leven in de bajes en begint een eenzame strijd tegen het systeem dat hem een oor aan heeft genaaid. Achter de tralies raakt hij bevriend met de zware crimineel Ozzi. Als ze hun tijd achter de rug hebben, zijn ze vastbesloten om de macht over de georganiseerde misdaad in de stad over te nemen. De slimme Mark weet snel een belangrijke positie op te bouwen in de drugshandel. De bende die hij samen met Ozzi leidt, heeft de juiste mix van power en brains. Het enige probleem blijkt toch Ozzi te zijn, door zijn onberekenbare en agressieve karakter is hij een wandelende tijdbom die elk moment kan exploderen.

Was wel aardig, heb wel wat gelachen. Maar het einde was te makkelijk en een paar dingen waren niet echt duidelijk.

GerwinF
Waar is deze film mee te vergelijken? Lock Stock?

Een mislukte poging iets in de trant van lock stock te maken. De grappen zijn niet leuk en de actiescene's zitten zonder actie. 1,5*

avatar van bisse
Ik vond dat deze film toch echt heel wat te bieden had en stijgt zeker boven het gemiddelde uit wat vertelstijl betreft.3 ster Ik vond het plotse einde juist zeker wat hebben

avatar van 606
bisse schreef:
3 ster Ik vond het plotse einde juist zeker wat hebben

ik vond deze ook zeker wel 3 sterren
mooi verhaal en redelijk geacteerd.

3 sterren

avatar van PaulieWalnuts
Veel beter dan verwacht met die "crappy" cover.