• 8.258.892 stemmen

Genre: Drama / Romantiek

Geregisseerd door: John Sayles

Met onder meer: Rosanna Arquette, Vincent Spano en Joanna Merlin

Plot Baby It's You

New Jersey, 1966. Jill is een gefrustreerde scholiere die gefascineerd raakt door de nieuweling die alleen bekend staat als The Sheik. Hij is van Italiaanse afkomst en zijn enige interesses zijn z'n auto, Frank Sinatra en Jill. Ze krijgen al gauw een hechte relatie tot grote ergernis van hun ouders.

imageimage

Mr. McManus, Teacher

Jody, High School Girl

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Romantisch drama over een onvolmaakte romance tussen een middle class joods meisje met acteerambities en een jonge Italiaanse arbeiderszoon. Terwijl the Sheik smoorverliefd is op Jill en met zijn gevoelens geen raad meer weet, ziet Jill, hoe graag ze de jongen ook ziet, geen toekomst met hem.

Sayles weet heel wat diepgang te steken waardoor dit verhaal meeslepend is. Dit komt omdat hij beide personages in de tweede helft uit elkaar haalt en apart verder laat evolueren waardoor ze op maatschappelijk vlak nog verder uit elkaar gedreven worden. Ik had misschien liever iemand als Nicolas Cage in de rol van The Sheik gezien want Spano is geen leuke acteur. Arquette als het meisje dat niet eerlijk is met haar gevoelens daarentegen vond ik echt geweldig.