No Blade of Grass (1970)

Alternatieve titel: The Death of Grass

Sciencefiction

geregisseerd door Cornel Wilde
met Nigel Davenport, Jean Wallace en John Hamill

Als er een gevaarlijk virus uitbreekt verandert de wereld in een archistisch en chaotische plek. Architect John Custance en zijn familie maken de tocht van Londen naar het platteland (in het noorden van Engeland) waar de broer van John een boerderij heeft. Hier hopen ze voedsel en een veilige plek om te wonen te vinden. Onderweg komen ze vijandige soldaten en motorbendes tegen, maar ook mensen die zich bij hen aansluiten.

Begint als een rip off van Panic in the Year Zero met wat vreemde verteltechnieken. rare montagetrucs die men toen hip vond. maar uiteindelijk valt er toch wel wat te halen bij deze rare film. Hier en daar hele aardige scenes.

avatar van Biosguru
Exploitation met een mileubewust randje / thema. Maffe combinatie. Vooral het gemak waarmee normale mensen opeens geweld gaan gebruiken is op zijn minst dubieus te noemen.