New Waterford Girl (1999)

Canada

geregisseerd door Allan Moyle
met Liane Balaban, Tara Spencer-Nairn en Mary Walsh

De 15-jarige Mooney wil maar één ding: het piepkleine, ingedutte New Waterford (Nova Scotia) zo snel mogelijk achter zich laten. Met haar nieuwe buurmeisje, de uit New York afkomstige Lou, verzint ze een plan om haar ouders om de tuin te leiden. Het loopt allemaal anders.

avatar van Yak
Yak
Gisteren opgenomen van Ned 3. Hoewel hij zijn momenten had, vond ik het nogal een 'what's the farking point?'-film. Het uitgangspunt (meisje is niet tevreden met de omgeving waar ze woont en wil naar de grote stad om tot ontplooiing te komen) hebben we ook al tientallen keren gezien.

avatar van Yak
Yak
Het acteerwerk van Liane Balaban deed me trouwens sterk aan de goth in 'Breakfast Club' denken. "Kijk mij weird zijn!", niet bepaald overtuigend.

Eva
Heel erg leuk. Ga snel de DVD kopen.

avatar van otherfool
Ja, we hebben dit soort groeipijnfilms wel vaker gezien, maar ik heb me er toch mee vermaakt. Weinig verheffend allicht, maar toch wel aan te gluren. 2,5*.

Niet echt mijn ding. Daarvoor vond ik de personages en het hele verhaal niet interessant genoeg, hoewel de wraakactie van de meiden op ontrouwe jongens als idee heel aardig is. Matig.