Che C'entriamo Noi con la Rivoluzione? (1974)

Alternatieve titels: What Am I Doing in the Middle of the Revolution | ¡Qué Nos Importa la Revolución!

1 stem

Spanje / Italië
Komedie / Western

geregisseerd door Sergio Corbucci
met Vittorio Gassman, Paolo Villaggio en Riccardo Garrone

Guido Guidi en Don Albino Moncalieri worden door het lot aan elkaar verbonden tijdens een trip door Mexico. Op elkaar aangewezen, komen zij midden in de Mexicaanse Revolutie terecht, een turbulente periode waar gevaar op iedere hoek loert.

avatar van feanaro surion
Aftreksel van Giu la Testa?

feanaro surion schreef:
Aftreksel van Giu la Testa?

Heb hem hier liggen, maar moet hem nog zien. Ongezien wil ik wel even aantekenen dat het juist Leone was die inspeelde op een trend, de politieke (vaak linkse, soms zelfs communistische) spaghetti-western.
Corbucci maakt er ook een aantal, waarvan deze de minst beroemde was. Eerdere (en beroemdere) waren:
Voor Leone, dus.

Dit vind ik de beste die ik zag: http://www.moviemeter.nl/film/18926

Overigens was Leone's Duck, You Sucker wel origineel in de zin dat hij wat sceptischer naar het fenomeen revolutie keek.