Min and Bill (1930)

Drama / Romantiek

geregisseerd door George W. Hill
met Marie Dressler, Wallace Beery en Dorothy Jordan

Min Divot (Marie Dressler) runt een herberg aan de havenkant en heeft een relatie met Bill (Wallace Beery), de kapitein van een vissersboot. Samen zijn zij voogd voor Nancy Smith (Dorothy Jordan), een jong meisje wiens moeder haar in de steek heeft gelaten. Als Nancy wat ouder geworden is, wordt zij uit huis gehaald door de kinderpolitie. Min en Bill schrapen voldoende geld bij elkaar om Nancy terug te krijgen, maar plaatsen haar later in kostschool, omdat Min de herberg en de haven niet de juiste plaats acht voor het opgroeiende meisje. Daar ontmoet zij een welgestelde jongeman (Donald Dillaway) en wordt verliefd op hem. De problemen beginnen echter als Belle, Nancy's verdwenen moeder, plotseling weer ten tonele verschijnt.

avatar van jordybeukeboom
Oscar voor Dressler