La Maldición de Frankenstein (1972)

Alternatieve titels: The Rites of Frankenstein | The Curse of Frankenstein | Les Expériences Érotiques de Frankenstein | The Erotic Rites of Frankenstein

Spanje / Frankrijk
Horror

geregisseerd door Jesús Franco
met Dennis Price, Howard Vernon en Anne Libert

Dr. Frankenstein heeft de barrière tussen leven en dood doorbroken door een nieuw type man te creëren, een creatie van aan elkaar genaaide doden. Maar zijn rivaal wil het monster gebruiken om een nieuw ras te scheppen.

avatar van Mac Hammer Fan
ik zag twee totaal verschillende versies. De director's cut MALEDICION is de minst slechte van de twee. Maar omdat die geen succes had werd de film opnieuw uitgebracht onder de titel EROTIC RITES OF FRANKENSTEIN en werd deze gekruid met een flinke portie extra seks. Een superdraak.

avatar van Mac Hammer Fan
Waarom "Expériences Érotiques de Frankenstein" hier en op Imdb de primaire titel blijft vind ik een raadsel. Deze beruchte (?) versie werd alleen heropgenomen met enkele goedkope inserts voor export nadat de originele "Maledicion" flopte. Nochtans is deze versie "Maledicion" de directors' cut en werd deze zowel in de States, UK als Spanje op DVD uitgebracht. Zelfs met een vergrootglas kun je er geen naaktscene in aantreffen.

avatar van kirk douglas
Vreemde film met een warrig onuitgewerkt verhaal.
In Duitsland op DVD verkrijgbaar onder de titel ''Eine Jungfrau in denn Krallen von Frankenstein'' .
Deze versie is ''Cloted'' dus geen naakt en met een of ander erin geplakt subplot met een vrouw die door het bos ronddwaald.
Dit kon echter op geen manier in de film verwerkt worden en is niet alleen verwarrend maar ook overbodig.
Een echt verhaal zit er niet in en het gebeuren wordt op alle manieren gerekt.

De lelijke oom van de Silver Surfer speeld het monster van Frankenstein.
Dan heb je ook nog die zogenaamde Vogelvrouw die met hier en daar een paar veren versierd is.
Zombiekostuums uit de speelgoedwinkel enz.

Hier en daar zit alsnog een gelukte opname.
En bij Franco's slechtste films hoorde deze zeker niet.