A Fool There Was (1915)

geregisseerd door Frank Powell
met Edward José, Theda Bara en Mabel Frenyear

John Schuyler, de gelukkig gehuwde advocaat van Wall Street, wordt benoemd als speciale diplomatieke vertegenwoordiger aan Engeland. Door een ongelukkig ongeval, kunnen zijn vrouw en kind niet meekomen; maar op het schip met hem is "Vampire" een vrouw die van het succes van mensen leeft die zij heeft verleid en geruïneerd. Twee maanden later, vinden wij de John Schuyler smachtend met de maîtresse die hem verstrikt heeft in haar web. Zal hij anderen aan de diepten van degradatie volgen?

avatar van matthijs_013
Ik kwam bij deze film terecht via het forum "legaal downloaden van films", waar ik door werd gestuurd naar www.jonhs.net
Vond de film erg moeilijk te doen, het was echt een kwestie van volhouden. Theda Bara is mij een vreemde vrouw. Lijkt me dat ze een beetje taboe was in die tijd? De film is echt zo'n typische "silent film" en was vooral saai en beroerd opnamewerk.

zoals ik al zei: niet te doen als je silent films niet gewend bent. het is dan ook echt een mindere film.

*1,5

avatar van movie acteurs
Als ik me herinner inderdaad een vrij aparte film. Theda Bara heb ik altijd wel interessant gevonden. Maar helaas zijn al haar films (behalve deze) verloren gegaan door een brand in 1937 bij Fox Studios in New Jersey. Bara heet hier "Vamp". Een naam waar ze uiteindelijk gek van werd, omdat ze hier altijd mee getypecast werd Het slechte aan deze hele film vond ik inderdaad het slechte camerawerk. Erg lelijk zelfs voor die tijd. Maar het aparte van deze film qua verhaal vond ik wel leuk. Dit moet ook een van de meest bijzondere films zijn voor z'n tijd. Nu natuurlijk al lang niet meer. Dus ik zou zeggen, leuk dat ik dit heb kunnen zien. Jammer is het feit , dat dit de enige film is , die ik nu gezien heb van deze legendarische actrice. Voor deze film dan 3,0.

avatar van John Milton
movie acteurs schreef:

Gelukkig lijken er enkele meer te hebben overleefd:
Bara made more than forty films between 1914 and 1926, but complete prints of only six still exist: The Stain (1914), A Fool There Was (1915), East Lynne (1916), The Unchastened Woman (1925), and two short comedies for Hal Roach.

Misschien toch eens tijd dat ik er eentje zie... Wat ik hoor in de You Must Remember This podcast, is ze nog interessanter dan ik dacht...