CB4 (1993)

Komedie / Mockumentary

geregisseerd door Tamra Davis
met Chris Rock, Chris Elliott en Charles Q. Murphy

Een 'rockumentary' over de weg naar de roem van MC Gusto, Stab Master Arson, en Dead Mike: oftewel de rapgroep CB4. Al snel blijkt dat deze drie helemaal niet zijn wie ze zeggen te zijn en dat ze maar bar weinig van de getto afweten. Ondertussen zoekt een van hun oude vijanden wraak.

cb4 is leuke film en ik vond het leukste dat het zoontje van een belangrijk persoon het ook mooi vond en dat die pa het boycotte

hihi, lijkt wel een film over Edgar Davids!

Chris Rock is echt grappig en vooral in deze film!

Het stukje dat ze 'King of Rock' draaien in die auto en dat het bandje dan kapot gaat is toch wel erg grappig

avatar van Paco Delavega
En natuurlijk niet te vergeten hun hitsingle:

Straight out of Locash

avatar van SmuttWars
Leuke spoof op gangsta rap. ***

Justice4All
CB4=CELL BLOCK 4

Als je een rapper/hiphopper wilt worden, moet je in VS eerst de gevangenis in

verhoogd naar 3***

avatar van ewalk
Ook nu nog steeds van toepassing!

Hi-Tek
Straight outta locash a crazy motherfucker named gusto, i fuck youre wife couse youre wife is a big ho, i fuck your doughter, i fuck your cat, i would fuck your mom but the bitch is to fat !

i love it

Driver_hhg
Top film dope humor. Parodie op NWA (gangster rap groep uit de jaren 80 met o.a. Ice Cube en Dr. Dre)

Heb de dvd laatst gekocht.

avatar van psycholamp
Gewoon een leuke film. Lachen dat je Eazy-E nog even ziet. Een parodie op de Gangsta-rap uit die tijd. NWA is idd wel de bekendste, maar zeker niet de enige. Denk maar aan Geto Boys, Compton's most wanted, etc.
Neemt niet weg dat de muziek van NWA nog steeds heel vet is.

avatar van mikey
Vleugje moralisme in een Spinal Tap lookalike met 'In living color humor'. Je moet ervan houden, denk ik. Wel toffe muziek uit een tijdperk toen ze nog konden rappen. 2 Srtraight outta locash

avatar van Kiros
Plezierige film voor een saaie regenachtige middag. De rapscene op de korrel genomen.
Goede soundtrack!
'Crazy Mothafucka named Gusto'!

Gewoon een leuke film!

Heerlijke film, echt een gouwe ouwe

avatar van goon
Leuk om eens gezien te hebben, maar niet heel erg bijzonder.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Leuker na de aftiteling.

Deze parodie op de gangsta-rap met NWA voorop is vooral niet grappig, op wat geschmier van Rock na. De broer van zijn grote voorbeeld Eddie Murphy zorgt ook voor een paar geinmomenten, maar hier is het vooral het nostalgische gevoel dat de goede soundtrack oproept wat overheerst. Het grapje na de aftiteling met Isaac Hayes (één van de soul-godfathers waaruit mede rap is ontsproten) is eigenlijk het leukste moment van de film.

Redelijk.

avatar van mikey
oh jee, dat ik dit tegenkom
CB4 - I'm Black Y'all - YouTube