2002 (2001)

Hongkong
Horror / Komedie

geregisseerd door Wilson Yip
met Nicholas Tse, Stephen Fung en Kar-Ying Law

Chui werkt voor een speciale 'ghost buster' achtige overheidsinstelling, gespecialiseerd in het bestrijden van geesten. Als hij zijn partner Sam verliest, moet hij samen werken met zijn nieuwe partner Fung. Deze is echter bang voor spoken...

avatar van YuLaw16
Oeh, een film in trant van the twins effect, alleen zonder die idiote humor de hele tijd. De film is echt een popcorn movie, maar is opzich erg vermakelijk. De gevechten hadden ietsje echter van mij gemogen. De special effects zijn wel cool. En Nicholas is ook een coole gozer. 4/5

Redelijk, hoewel ik graag wat meer zie van Wilson Yip.

Opvallend toch vooral de slechte CG. Vaak onnodig, vaak ook gewoon lelijk. Heeft sowieso wel een tijdje geduurd alvorens ze in HK een beetje mee waren met het computertijdperk, dit was nog niet al te best.

Verder wel een aardig vermakelijk mixje van sci-fi, geesten, actie en comedy (bijna persiflage). Het werkt niet altijd even goed samen allemaal, maar het resultaat is vermakelijk en niet nodeloos gerokken. Gevechten zijn tof, leuke bad guy ook, wat een aantal spectaculaire scenes oplevert.

Alleen moet Yip echt oppassen met z'n soundtrack. Af en toe, zeker tijdens de wat romantischere stukken, is het niet om aan te horen.

Leuk voor een keertje maar wel echt voor HK fans denk ik. Echt teleurstellen doet Yip bijna nooit in ieder geval.

avatar van Moviestar1979
Ghostbusters in Matrix-style.

De film kent een paar aardige scènes en beschikt over een dosis Sci-Fi, komedie en romantiek. De horror vond ik persoonlijk nogal matig.

2,5 *