Long Pants (1927)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Frank Capra
met Harry Langdon, Alma Bennett en Priscilla Bonner

Harry Shelby (Harry Langdon) wordt nogal kortgehouden door zijn overbezorgde ouders en draagt nog steeds kniebroeken. Als eindelijk de dag komt dat Harry zijn eerste lange broek krijgt, wordt er van hem verwacht meteen te trouwen met zijn jeugdliefde Priscilla (Priscilla Bonner). Harry, die gekleed in zijn lange broek de vrijheid proeft, gaat op pad en verliest zijn hoofd door de modaine Bebe (Alma Bennett). Terwijl hij onterecht denkt dat Bebe voor hem valt, probeert hij haar te helpen als zij in de gevangenis terecht komt en komt daardoor zelf in de problemen. Ondertussen wacht de lieve, zachtaardige Priscilla thuis tot haar aanstaande man weer bij zijn positieven komt.

avatar van Spetie
Ietwat gedateerde komedie uit het stomme film tijdperk. Capra is op zich wel een fijne regisseur en weet vaak wel de juiste toon in komedies naar boven te halen. Ik had echter tot nu toe nog geen stomme film van hem gezien.

Long Pants heeft een aardig verhaaltje, maar slaat qua humor niet altijd de plank raak. Het is soms wat flauw en mist vooral ook een grappige hoofdrolspeler. Capra laat het allemaal niet te lang duren en echt heel vervelend is het allemaal ook niet, maar ik had hem stiekem net wat leuker verwacht.