Les Maîtres du Temps (1982)

Alternatieve titels: Time Masters | Herrscher der Zeit

Frankrijk / West-Duitsland / Hongarije / Zwitserland
Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door René Laloux
met de stemmen van Jean Valmont, Michel Elias en Frédéric Legros

De achtjarige Piel is, als enige overlevende van een aanval door gigantische horzels, alleen op de planeet Perdide. Zijn roep om hulp bereikt Jaffar, de vriend van zijn vader, die zich door de ruimte naar Perdide toe haast.

avatar van stephan73
Komt in een mooie versie uit op het Britse kwaliteit label Masters Of Cinema!

avatar van Koert
Vond deze wat minder dan Fantastic Planet. De film mist helaas een even mooie soundtrack. De planeten zien er leuk uit, maar voor de rest komt de tekenstijl erg slecht uit de verf. Het verhaal van Les Maîtres du Temps verloopt verre van vlotjes, dus het is goed dat de film niet lang duurt. Toch best vermakelijk af en toe. Het kan komen doordat ik niet heel goed oplette, maar ik had niet door dat die oude man Piel was.

Nipte 3*

avatar van Baggerman
Heel leuk en fantasievol. Ik voelde meer weer helemaal kind (spreekwoordelijk bedolven onder de stripboeken)!

avatar van Dopke
Erg fijne ontdekkingstocht door de ruimte, slim verpakt als een reddingsmissie. De desolate planeten blijken meer leven en gevaren in zich te bergen dan je aanvankelijk zou denken en de ecologische aandacht voor vreemde exotische flora en fauna kan ik altijd wel waarderen. Het deed me een beetje denken aan vroegere computergames zoals Space Quest, waar het avontuur en de ontdekking (en verwondering!) van het onbekende belangrijker zijn dan het plot.