Slachtvee (1979)

België
Thriller

geregisseerd door Patrick Conrad
met Ward de Ravet, Stéphane Excoffier en Herman Gilis

Thomas is een veertiger die een belangrijke post bekleedt in een slachthuis. Bovendien is hij verloofd met Marie-Rose, de dochter van de directeur, die hij later hoopt op te volgen. Bij een routineonderzoek in het ziekenhuis stelt men echter vast dat hij kanker heeft en zijn dagen geteld zijn. De ontreddering die Thomas daardoor ondergaat duurt echter niet lang, zijn besluit staat vast: de korte tijd die hem nog rest zal hij gebruiken om een aantal slechteriken op te ruimen. Wat kan hem momenteel nog deren?

avatar van Quentin
Erg matige film, met slecht ontwikkelde karakters en matige acteurs, gemaakt met het idee meer te zijn dan het eigenlijk is, het enige goede aan de film is het camerawerk. 2*

Waar heb je deze en De Vijanden vandaan?

avatar van Quentin
Op dvd gekocht, ze komen uit de serie "De vlaamse film collectie" (deze 2 gaan trouwens naar Quido, waar ik ze voor heb meegenomen). Heb voor mezelf Wildschut uit deze serie gekocht. Alle films zijn echt heel goed gemasterd en beschikken allemaal over de beste kwaliteit die mogelijk is met het beschikbare materiaal (en die is erg goed, beeld en geluid zijn prima). Ben erg tevreden over de kwaliteit van deze serie. Ook zitten er leuke extra's tussen. Ze zijn verkrijgbaar in de meeste Vlaamse winkels waar men dvd's verkoopt. Meer informatie en een totaaloverzicht op: http://www.vintagefilms.be/vlaamsefilmcollectie_page.htm

Zijn ze ook ergens te bestellen? Woon een beetje uit de richting namelijk.

Vanwaar de interesse?

Ook te bestellen (vrijwel allemaal) via www.frs.be[/url]. Verzenden ook naar Nederland tegen hetzelfde tarief als de Nederlandse FRS. Nogmaals dank aan Quinten voor het meenemen
En de kwaliteit van de releases is echt verbluffend goed. Echt prachtig opgeknapt en de moeite genomen extra's te zoeken en te vervaardigen zelfs (bij de Verhavert films hebben ze Verhavert speciaal gevraagd de films in te leiden). Verder zijn trailers en setopnames bijna altijd aanwezig als extra's, zie ook de link van Quentin. Echt aanraders !

kappeuter schreef:
Vanwaar de interesse?
Je een beetje verdiepen in de Belgische cinema kan nooit kwaad.

Als je bereid bent wat meer geld uit te geven raad ik je aan je in te tekenen voor de reeks van het Filmarchief. Die releases zijn zowaar nog interessanter. Veel achtergrondinformatie, korte films als extra's, speciaal gemaakte documentaire bij elke film van 40 minuten, etc. http://www.filmarchief.be/nl/dvdmain.htm

Quido schreef:
Thanks, zal eens wat bestellen...

Dan zou ik eerst hier maar mee beginnen:
Toplijst België

Mmm, i know...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Zeer ongeloofwaardige film. De enige die 'acteert' in de zin van het woord is Ward De Ravet. De film werkt volop met karikaturen, er ontbreekt alle diepgang van de personages en zelfs de muziek die teert op de beginselen van de elektronische muziek, is met momenten vrij irritant. Het idee en het camerawerk is met momenten nog te doen. Maar daar kan een film alleen niet van leven. Jammer, want hier had meer in gezeten, al was het een leuke B-film. Geen aanrader dus.