• 11.303 nieuwsartikelen
  • 9.027.597 stemmen

We're Doomed! The Dad's Army Story (2015)

Komedie / Drama | 60 minuten

Genre: Komedie / Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Steve Bendelack

Met onder meer: Paul Ritter, Richard Dormer en John Sessions

IMDb beoordeling: 7,8 (561)

Gesproken taal: Engels

Plot We're Doomed! The Dad's Army Story

De populaire Britse comedyserie Dad’s Army ("Daar komen de schutters") liep oorspronkelijk van 1968 tot 1977, maar wordt nog steeds regelmatig herhaald door de BBC. De serie over de Home Guards (de Britse burgerwacht) tijdens de Tweede Wereldoorlog werd geschreven door Jimmy Perry en David Croft. Zij moesten veel obstakels overwinnen om Dad’s Army op tv te krijgen. De twee hadden het niet makkelijk; er waren productionele problemen, de BBC was zeer sceptisch en het casten van de karakters was een lastige opgave. Maar de rest is geschiedenis.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Erg tegenvallende tv-film waarvan ik eigenlijk niet zo van begreep wat hier van de bedoeling was, behalve misschien een eerbetoon. Karikaturen van de personages- hoewel Arthur Lowe goed lijkt, maar Jimmy Perry is een aanfluiting. Weinig nieuws onder de zon voor de fans en echt interessant vond ik het nergens worden.

avatar van mirjo 2

mirjo 2

Docu-comedy over een van de meest succesvolle Britse comedy's aller tijden. Redelijk teffend gecast (Lowe!!), goed geacteerd en met veel humor, op de bekende Britse onderkoelde wijze. Prima tijdverdrijf en met 60 minuten nog de juiste lengte ook.

avatar van mirjo 2

mirjo 2