Endorphine (2015)

Canada

geregisseerd door André Turpin
met Sophie Nélisse, Mylène MacKay en Lise Roy

Marine (12 jaar) moet leren om emoties te voelen, nu ze lijdt onder het post traumatisch stress syndroom. Marine (25 jaar) is een eenzame jonge vrouw die probeert om haar paniekaanvallen onder controle te krijgen. Marine (60 jaar) is een door de wol geverfde fysicus, die een lezing geeft over de aard van de tijd en bereikt een orgasme in haar slaap. Drie verhalen als drie dromen die met elkaar worden verbonden, rond de thema's van onverschilligheid en angst, door duizelingwekkende deja vu's en door een tijdelijkheid die de de intuïtie uitdaagt.

avatar van Mr Thee
Het “quantum mechanics/time traveling/multiple reality non-linear narrative film” -genre heeft er ene nieuwe bij. Doet denken aan David Lynnch, maar is wat te vaag volgens deze bron (spoileralert).

Over een paar weken @ IFFR '16.

avatar van Mr Thee
Turpin gaf vooraf @iffr 2016 aan: probeer de film vooral niet te volgen. Ik heb dat dan ook maar niet geprobeerd. Nog steeds word je van de ene vage droom in de volgende geworpen.
En met al die overeenkomsten, ga je er dan toch wat van verwachten.
De soundtrack en het acteerspel maken het weer enigszins goed.
Het einde toch "gewoon" bij de oude Simone beviel me wel.
Krap 3.5 *

avatar van McSavah
Het alternatieve broertje van Arrival.