• 11.464 nieuwsartikelen
  • 9.040.491 stemmen

Women Talking Dirty (1999)

Komedie | 97 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Coky Giedroyc

Met onder meer: Helena Bonham Carter, Gina McKee en Eileen Atkins

IMDb beoordeling: 6,0 (835)

Gesproken taal: Engels

Plot Women Talking Dirty

"Behind every great woman... is her best friend"

Twee vrouwen met totaal verschillende karakters ontwikkelen een onwaarschijnlijke vriendschap. Ellen, een succesvolle, maar verlegen cartoonist en Cora, een impulsieve, levendige alleenstaande moeder van twee kinderen. Ze helpen elkaar om de gebeurtenissen in hun leven te verwerken: minnaars, scheiding, kinderen, schulden én grote hoeveelheden wodka. Daarin worden ze bijgestaan door een kleurrijke groep vreemde figuren, variërend van Ellens baas die stiekem een oogje op Cora heeft, Ronald en George die als enigen het geheim hebben ontdekt van een lange en liefdevolle relatie en de raadselachtige, alwetende Emily. Wat Ellen en Cora niet weten, is dat ze een geheim delen dat, wanneer ontdekt, hun vriendschap flink op de proef zal stellen.

avatar van Nelusje

Nelusje

Er is 11 keer gestemd, met een behoorlijk laag cijfer. Ik vond deze film echter verassend. Heel standaard, maar toch heel herkenbaar en goed geacteerd.

Gewoon kijken en zelf oordelen.

avatar van Lupussy Galore

Lupussy Galore

Achteraf vind ik dat ik deze film een hoger cijfer had moeten geven. Vandaag 'hangt' deze film nog steeds in m'n hoofd. Heerlijk om naar deze actrices te kijken! En ook de rest van de cast was prima.

Erg goed geacteerd, vermakelijk en herkenbaar. En Edinburgh was ook zo mooi decoratief. Een soort film die we nog weinig zien helaas.

Ik vroeg me af of Helena Bonham Carter gewoon in haar eigen opmerkelijke kleding style mocht spelen. Geweldig!

avatar van Djumbo

Djumbo

Ik verwachte niets van deze film..... en heb er met veel plezier naar gekeken. Leuk ontspannend en soms zo herkenbaar.

avatar van Robi

Robi

Best aardige romantische komedie. Kijkt wel lekker weg. Ook niet echt hoogstaand, maar ook zeker niet slecht. En leuk om Edinburgh weer eens te zien.

BBarbie

Vermakelijke komedie die de tand des tijds niet helemaal ongeschonden heeft doorstaan. Helena Bonham Carter steelt de show.

avatar van blurp194

blurp194

Oorspronkelijk een toneelstuk, en dat verklaart de deels wat statische setting. En daarnaast komt het over alsof het budget minimaal was, met production values die meer op een tv-film lijken. Toch is dat maar deels waar - behalve de fraaie cast is bijvoorbeeld Elton John met de soundtrack bezig geweest.

HBC krijgt zowel de credits als de flak voor haar schotse accent - mij overtuigt het wel, en de plaatjes van Emmbrâh zijn ook best aardig. Al hoor ik daar dan ook weer van dat de locaties verder uit elkaar liggen dan het script waar kan maken.

Als film vond ik het geheel wel wat tegenvallen. Misschien meer van verwacht, het narratief sprak me ook wat weinig aan.