Women Talking Dirty (1999)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Coky Giedroyc
met Helena Bonham Carter, Gina McKee en Eileen Atkins

Twee vrouwen met totaal verschillende karakters ontwikkelen een onwaarschijnlijke vriendschap. Ellen, een succesvolle, maar verlegen cartoonist en Cora, een impulsieve, levendige alleenstaande moeder van twee kinderen. Ze helpen elkaar om de gebeurtenissen in hun leven te verwerken: minnaars, scheiding, kinderen, schulden én grote hoeveelheden wodka. Daarin worden ze bijgestaan door een kleurrijke groep vreemde figuren, variërend van Ellens baas die stiekem een oogje op Cora heeft, Ronald en George die als enigen het geheim hebben ontdekt van een lange en liefdevolle relatie en de raadselachtige, alwetende Emily. Wat Ellen en Cora niet weten, is dat ze een geheim delen dat, wanneer ontdekt, hun vriendschap flink op de proef zal stellen.

avatar van Nelusje
Er is 11 keer gestemd, met een behoorlijk laag cijfer. Ik vond deze film echter verassend. Heel standaard, maar toch heel herkenbaar en goed geacteerd.
Gewoon kijken en zelf oordelen.

Achteraf vind ik dat ik deze film een hoger cijfer had moeten geven. Vandaag 'hangt' deze film nog steeds in m'n hoofd. Heerlijk om naar deze actrices te kijken! En ook de rest van de cast was prima.
Erg goed geacteerd, vermakelijk en herkenbaar. En Edinburgh was ook zo mooi decoratief. Een soort film die we nog weinig zien helaas.
Ik vroeg me af of Helena Bonham Carter gewoon in haar eigen opmerkelijke kleding style mocht spelen. Geweldig!

avatar van Djumbo
Ik verwachte niets van deze film..... en heb er met veel plezier naar gekeken. Leuk ontspannend en soms zo herkenbaar.

avatar van Robi
Best aardige romantische komedie. Kijkt wel lekker weg. Ook niet echt hoogstaand, maar ook zeker niet slecht. En leuk om Edinburgh weer eens te zien.