• 8.978.962 stemmen

And Then There Were None (2015)

Mystery / Thriller | Miniserie

Show titel: And Then There Were None

Genre: Mystery / Thriller

Ontwikkeld door: Sarah Phelps, Damien Timmer, Hilary Strong, Karen Thrussell, Mathew Prichard, Lisa Hamilton Daly, Matthew Read en Tanya Lopez

Met: Douglas Booth, Charles Dance en Maeve Dermody

Datum van release: zaterdag 26 december 2015

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

Plot And Then There Were None

1939. Europa staat op voet van oorlog. Tien vreemdelingen worden uitgenodigd op Indian Island, een geïsoleerd eilandje nabij de Zuid-Engelse kust. Ze zijn volkomen afgesloten van de buitenwereld en hun genereuze gastheer en gastvrouw blijken mysterieus afwezig te zijn. Als alle tien gasten beschuldigd worden van een gruwelijk misdaad en ze vervolgens één voor één vermoord worden aangetroffen, realiseren de overgebleven gasten zich dat iemand van hen een moordenaar is.

26 december 2015 (58 minuten)

Op een warme dag eind augustus 1939 arriveren acht personen op Soldier Island. De meesten zijn ogenschijnlijk uitgenodigd door oude vrienden of de huidige eigenaars, meneer en mevrouw Owen. De gastheer en -vrouw zijn niet aanwezig, maar het huishoudelijk personeel Thomas en Ethel Rogers, verwelkomen hen. De gasten vinden elk een exemplaar van het kinderversje 'tien kleine soldaatjes' in hun slaapkamer. Na het diner speelt Rogers, zoals hem werd opgedragen, een grammofoonplaat af, waarin alle gasten en het echtpaar Rogers worden beschuldigd als verantwoordelijk voor de dood van één of meerdere personen waarvan ze hun straf ontliepen.

27 december 2015 (58 minuten)

De vergiftiging van de twee slachtoffers wekt de verdenking op dokter Armstrong, wiens tas wordt onderzocht. Er wordt gezocht naar de mysterieuze meneer Owen. Lombard bekent dat hij Afrikanen doodde om zo diamanten te bemachtigen. Emily Brent vertelt Vera over het noodlottige verleden van haar vroegere meid. Nadat de generaal wordt gevonden met ingeslagen hoofd realiseren de overgebleven zeven dat degene die de mysterieuze boodschap achterliet van plan is om recht te laten geschieden, volgens de manier van het kinderversje.

28 december 2015 (58 minuten)

Tijdens een moment van verwarring wordt rechter Wargrave gevonden met een schotwond in het hoofd en dood verklaard door dokter Armstrong. Vera en Lombard belanden in bed. 's Nachts verlaat Armstrong het huis, waardoor de andere drie geloven dat hij de moordenaar is.

Anthony Marston

Cyril Ogilvie Hamilton

James Stephen Landor / Landor

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

Dit spreekt me wel aan. Iemand dit al gezien?

avatar van Hendrick99

Hendrick99

Dit is de reactie zoals ik die toentertijd gegeven heb in het forum van MovieMeter:

"Onlangs via import deze DVD aangeschaft. Indrukwekkende BBC-miniserie van het beste boek van Agatha Christie. In Nederland ook wel bekend onder de titel "Tien kleine negertjes".

De film volgt het boek nagenoeg perfect. Het enige verschil is de enigszins afwijkende ontknoping. Ik vermoed dat dit gedaan is om goede redenen. Het einde zoals beschreven in het boek, had wellicht in de film voor een anticlimax gezorgd.

De cast is redelijk onbekend, met uitzondering van Sam Neill (Jurassic Park) en Charles Dance.

De beeldkwaliteit tenslotte is verbluffend en toont het beste van wat er momenteel mogelijk is."

littlecrazyangel schreef:

Net als de kostuums en de settings. Maar het is ergens ook allemaal zo bloedeloos, net als bv. Picnic at Hanging Rock (2018) me dat ook lijkt. Wel net kijkbaar.

avatar van jakkepoes_mm

jakkepoes_mm

Hij is deze week te zien op BBC First

avatar van jakkepoes_mm

jakkepoes_mm

Is mij niet tegengevallen. Een oplettende kijker zal wel al enigszins door hebben hoe de vork in de steel zit maar de cast doet goed zijn best. Een mooi victoriaans huis op een eiland is de setting .

Leuke miniserie met een voor mij vrij bekende cast. Ik ben niet bekend met het boek, maar ik kan dit soort misdaadverhalen altijd wel waarderen. Visueel zag het er dan ook nog eens prachtig uit. Uiteindelijk vond ik de ontknoping niet goed genoeg voor een beter cijfer.

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Fantastisch geacteerd,maar duurde wel erg lang en toch ook wel een erg onwaarschijnlijk verhaal.

Maar de cast is fantastisch!

avatar van bolushapper

bolushapper

Begon spannend maar al snel zeer ongeloofwaardig.

Mochten niet boven in het huis komen, maar ze zoeken buiten tussen de rotsen?????

Ze zouden bij elkaar blijven maar continu ging er 1 toch "even" weg om het spannend te houden.

En die poppetjes waarvan er bij elke moord 1 van verdween zonder dat iemand het zag,.....dan hou je ze toch bij je?

Ik weet, anders was er geen film geweest maar dit was tenenkrommend dom.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Een sterke versie met warmbloedige vertolkingen van een indrukwekkende cast, waarbij ik naast de zoals gebruikelijk perfect-kille Charles Dance vooral van Miranda Richardsons even godvruchtige als hautaine society-dame heb genoten. De mooie visuals creëren een bedreigende sfeer die nog eens wordt versterkt door een geweldige geluidsband met een fraaie soundtrack van Stuart Earl. Wel vind ik drie uur wat aan de lange kant voor dit verhaal; ik ben zelf vooral de versie uit 1966 gewend, en ik prefereer die toch vanwege het tempo en de twist van het "romantische" einde. Desalniettemin genoten; mooi hoe zo'n plot zó sterk is dat het steeds verschillende versies met andere nuances en vertolkingen voor andere generaties kan verdragen zonder ooit uitgeput te raken, net als bijvoorbeeld A Christmas carol en The hound of the Baskervilles.