Cambridge Spies (2003)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller
235 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Tim Fywell
met Toby Stephens, Tom Hollander en Samuel West

In 1934 worden vier briljante en idealistische jonge studenten aan de universiteit van Cambridge gerekruteerd om te gaan spioneren voor Rusland. Met een hartstochtelijke liefde voor het communisme, een groot talent om te liegen en een grondige afkeer van Hitler en het fascisme nemen de vier enorme persoonlijke risico's om de geheimen van hun vaderland door te spelen aan Moskou.

Waarschijnlijk een mini-serie, maar niet als zodanig op IMDB aangegeven.

avatar van davidov
het zijn 4 afleveringen van 1 uur maar het is 1 verhaal en alles sluit naadloos op elkaar aan. Valt dus eerder onder een tv film in 4 delen dan onder een mini-serie vind ik...

Erg leuk gedaan moet ik zeggen, bijzonder sfeervol en interessant.... nog maar eens kijken voor een beter oordeel maar voorlopig 4*

avatar van davidov
afgekeken en stem verhoogd naar een 4.5

Mooi, sfeervol en aangrijpend.

avatar van skip
davidov schreef:
afgekeken en stem verhoogd naar een 4.5

Mooi, sfeervol en aangrijpend.

Helemaal mee eens..............ook 4.5

Mooi, sfeervol, maar niet aangrijpend. Ik vond de serie zeker de moeite waard te kijken, maar kon er niet geheel in op gaan. Laatste kwartier wel heel spannend. Acteren goed. Afwerking kon beter.

avatar van Julie
een zeer goeie miniserie, zoals we van BBC al vaker gewoon zijn. Mooi, sfeervol, ontroerend en leerrijk.
Toby Stephens is een topacteur, zoals ook te zien is in Jane Eyre als Mr. Rochester. Tom Hollander is ook subliem, Samuel West vertolkt perfect de rol die hij moet spelen en Rupert Penry Jones levert ook een klein, maar aardig achteerstaaltje.

Weer een prachtige BBC serie. De relaties en verhoudingen tussen de vier hoofdpersonen met hun complexe karakters worden bijzonder goed uitgewerkt.

Wat maakt de BBC toch altijd kwalitatief hoogstaande mini-series! Toen deze serie uitkwam op TV gezien en nu op dvd gekocht.

Geweldige acteurs, vooral het door Tom Hollander gespeelde flamboyante personage Guy Burgess is een genot om naar te kijken.
Waargebeurd, licht gefictionaliseerd, spannend verhaal in 4 afleveringen over de Cambridge Spies, waarvan Kim Philby gespeeld door Toby Stephens de belangrijkste was. Schitterende beelden van het idyllisch ogende Cambridge University, aankleding deed me denken aan Brideshead Revisited (de jaren ’80-serie).
Goede acteurs, goed verhaal, mooie aankleding, 4*.

Gewoon een aardige TV-film. Niets meer en niets minder....