Critical Condition (1987)

geregisseerd door Michael Apted
met Richard Pryor, Rachel Ticotin en Joe Mantegna

Hij heeft geld nodig en gaat naar een woekeraar die hem een klus in de maag weet te splitsen. De politie valt binnen en arresteert ze beiden. De leen-woekeraar houdt hem verantwoordelijk en maakt duidelijk dat hij vermoord zal worden. Hij moet uit de gevangenis blijven en doet daarom alsof hij gek is. Hij wordt naar een gekkenhuis gestuurd voor observatie. Tijdens een stroomstoring wordt hij voor een dokter aangezien en moet spoedgevallen behandelen, in kritieke toestand. Met zijn creativiteit weet hij de grote problemen op onconventionele wijze aan te pakken.

Het is mij een raadsel waarom ik steeds de films huurde met Richard Pryor. Tegen beter weten in.
Vreselijke kinderachtige komedie met een ( niet leuke )
neurotische Richard Pryor....

avatar van Purmerend
Misschien omdat Richard Pryor zo'n grappig gezicht heeft.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Benedengemiddelde comedy met Pryor die inmiddels ook uiterlijk zijn terugval in de drugsscene begint te vertonen.

avatar van Filmkriebel
Verschrikkelijk slecht en dit tot en met de muziek van de eindaftiteling. Pryor was standup comedian en soms lijkt het ook meer verfilmde standup comedy met de voortdurend schreeuwende Pryor. Grappig vond ik het ook al niet. Anderhalf uur tijdverlies.