Germanikus (2004)

Duitsland
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Hanns Christian Müller
met Gerhard Polt, Gisela Schneeberger en Moritz Bleibtreu

In het modderige dorpje Sumpfingen woont de luie Germaan Herman nog steeds bij zijn moeder. De Germanen hebben al een tijdje geen oorlog meer gewonnen en staan op het punt om de Romeinen weer eens een lesje te leren. Helaas voelt niemand zich geroepen om thuis te blijven en op de vrouwen te passen. Behalve Herman, dan. Maar als de krijgers na lange tijd weer thuis komen, blijken een aantal van de vrouwen zwanger te zijn. Herman krijgt de schuld, en slaat op de vlucht. Helaas loopt hij rechtstreeks in de armen van een slavenhandelaar en wordt hij naar Rome gebracht om te vechten als gladiator.