The Girl in the Book (2015)

geregisseerd door Marya Cohn
met Emily VanCamp, Michael Nyqvist en Ana Mulvoy-Ten

De 29-jarige assistent-editor en aspirant-schrijfster Alice Harvey is grappig, slim en emotioneel zelfdestructief. Ze heeft zich opgewerkt in de rangen van een opmerkelijke uitgeverij. Nu worstelt ze om haar eigen verhaal te schrijven. Ze is immers voor altijd gedwarsboomd door de herinneringen aan haar jeugdige relatie met Milan, de oudere beste vriend van haar vader. Na 15 jaar kruisen de wegen van Milan en Alice elkaar opnieuw en dat dwingt hen om zich te confronteren met gebeurtenissen uit het verleden, die niet werden aangepakt.

vrezelijk gewoon vrezelijk

avatar van Pazmaster
Halfbakken drama over Alice, een jonge vrouw die worstelt met haar verleden toen ze als 15 jarig meisje een "relatie" had met een vriend van haar vader. De tijdlijnen wisselen elkaar af, we zien wat er toen gebeurd is en hoe ze er nu mee omgaat. Ondanks een redelijk zwaar onderwerp weet het nergens te raken, het blijft nogal tam. Er wordt best oké gespeeld maar het verhaal is te dun. Ook de manier waarop het verhaal gebracht wordt is wat lafjes. Geen voldoende.

Ik vond het wel een mooie film, je moet er van houden.
Het einde vond ik ook mooi.

Psychologisch drama over een vrouw, die plotseling opnieuw geconfronteerd wordt met een onverwerkte traumatische ervaring uit haar tienertijd. Van de weeromstuit begaat ze een catastrofale blunder, die haar leven helemaal overhoop dreigt te gooien.
Verrassend om Emily Vancamp te zien in een titelrol, die naar mijn mening iemand als Michelle Willliams veel beter zou liggen. Maar Vancamp doet het toch wel aardig. Er had overigens best wat meer gif in het script ingebouwd mogen worden.