Thick as Thieves (1999)

Alternatieve titel: The Last Bandit

Misdaad / Drama

geregisseerd door Scott Sanders
met Alec Baldwin, Andre Braugher en Rebecca De Mornay

Hij is een dief met een verfijnde smaak voor jazz en een maffioso met een supermarktketen wil dat hij een drukker berooft van voedselbonnen. De gangster ter plaatse, die een voorliefde voor de Franse keuken heeft, wil hem erbij lappen maar door de moord op 2 agenten weet hij te ontkomen. Daarmee zijn echter niet al zijn problemen opgelost.

avatar van speedy23
Het licht humoristische scenario van regisseur Scott Sanders en Arthur Krystal over de sympathieke dief Maclin (Baldwin), die van zijn oude hond en van jazz houdt, doet mij denken aan het werk van Elmore Leonard. Alec Balwin zien we aan het werk in één van zijn betere rollen en hij wordt voortreffelijk gesteund door Rebecca DeMornay als Petrone, Andre Braugher als Dink en Michael Jai White als Pointy. De film is raak van sfeer en wellicht onderschat door de critici en de bioscoopgangers (alhoewel de laatste altijd gelijk hebben). Warm aanbevolen amusement...

avatar van nirvana
Ik vind het toch wel een leuke filmpje, zoveel gebeurd er eigenlijk niet maar gewoon op een leuke wijze geacteerd vind ik, en het verhaal is eigenlijk ook simpel....eigenlijk dus een simpele film maar verre van slecht, ik vond hem zelfs goed.

avatar van nirvana
Na het herbekijken heb ik mijn stem verhoogt tot 4 sterren, haalde mss niet de mainstream maar toch raad ik hem aan, sterke cast eigenlijk ookal zijn het net niet de grote namen, thangt echt allemaal leuk aan mekaar ..... lekker filmpje voor een relax cool sfeertje, enkel jammer van het (te) slappe einde.

Amusante misdaad no-brainer met een leuke rol van Baldwin. 2,5*

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
vond de film zeer matig
heb de film later op de avond gekeken en kon bijna niet wakker blijven zegt genoeg dacht ik zo

basketballerke
Hij is wel oke, maar weinig actie en een wat slapjes verhaal, er werd wel goed geacteerd.

rens_1993
wel aardig, maar niet spectactulair. 2,5 ster

avatar van bralbal
Mescaline schreef:
vond de film zeer matig
`

Over de film of over jouw avond? ))

super film. goed verhaal ,leuke karakters. meerdere keren gekeken hij blijft goed

avatar van funnyhow
zeker geen slechte film dit ... soms allemaal wat te simpel / middelmatig,
maar toch heerst er een cool sfeertje in de film. klein aanradertje